До края на септември трябва да бъдат завършени напречните галерии между двете тръби на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“, съобщават от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).
Трите напречни връзки между тръбите се доизграждат. В тръбата за София те бяха прокопани през 2020 г. Довършва се работата в тръбата за Варна, уточняват от пътното ведомство. Напречните галерии са необходими, за да отговаря най-дългият автомобилен тунел в България (1195 м) на всички европейски изисквания за пътна безопасност.
В случай на авария в една от тръбите напречните връзки ще се ползват за евакуация на хора и автомобили, както и за преминаването на линейки, пожарни и други специализирани превозни средства. Две от галериите са пешеходни, а една е автомобилна.
Предвидено е в тунелната тръба да се монтират противопожарни врати, електроинсталации, вентилационни боксове и осветление. Пандемията е забавила доставките от чужбина на част от оборудването. То вече е осигурено и сега с ремонта на виадуктите по автомагистралата и въведените ограничения в движението се довършва и работата по напречните връзки в тунел „Витиня“, съобщават от АПИ.
Дейностите в тръбата за Варна започнаха на 18 юни и за изпълнението им движението в съоръжението се осъществява двупосочно в тръбата за София. Нейният ремонт завърши през март 2021 г. и тя е с нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, система за видеонаблюдение, пожароизвестяване, вентилация, светофарна уредба, енергоефективно LED осветление, система за светлинно водене, с които се осигуряват по-висока безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент.
Витиня
На финален етап е ремонтът в тръбата за София на тунел „Ечемишка“, който започна в края на май 2021 г. В съоръжението също се изграждат две напречни пешеходни връзки между тунелните тръби, които в случай на авария в някоя от тръбите, ще се ползват за евакуация. Дейностите в тунелната тръба включват ремонт на конструкцията, хидроизолация, изграждане на нова дренажна система, асфалтова настилка, пожароизвестяване, вентилация, видеонаблюдение, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, с които се осигуряват безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент. Съоръжението ще е със система за отвеждане на запалими и токсични течности от пътното платно. Очаква се ремонтът да завърши през август.
За изпълнение на строително-монтажните дейности както в двата тунела на АМ „Хемус“, така и на 4-те виадукта – при километри 33-ти, 34-ти, 35+144 и 35+760, е въведена временна организация за безопасност на движението. Ограничен е тежкотоварният трафик от 30-ти до 47-ми км на автомагистралата, като камионите над 12 тона преминават по обходен маршрут.
Лекият трафик преминава двупосочно в тръбата за София на тунел „Витиня“, двупосочно в тръбата за Варна на тунел „Ечемишка“ и двупосочно в свободните от ремонтни дейности платна на магистралата.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Европа започва да се учи как да сваля дронове
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно