Онлайн търговията продължава да генерира сериозно търсене на нови логистични площи в Европа. В средносрочен план се очаква традиционните търговци да продължат да са основен двигател на търсенето в сектора, но динамиката на промените в пазарния сегмент определено идва от онлайн ритейлърите, пише в доклад на консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL).
Експертите отчитат и ръст на търсенето на логистични площи с по-специфични цели – сортировъчни центрове, центрове за обработка на върнати стоки, както и шкафчета за съхранение на закупени от клиенти стоки, на фона на динамичното развитие на мултиканалната търговия.
Основната задача, която се очертава пред инвеститорите и строителите на логистични площи, е да разберат как функционира мултиканалната търговия, за да отговорят на нуждите на наемателите, подчертават от компанията.
Съвременната търговия изисква по-прецизна дистрибуционна услуга, чрез която стоките да достигат бързо до различни дестинации, както и да бъдат връщани от удобно за потребителите място. От друга страна онлайн поръчките на дребно трябва да бъдат отделени от големите доставки, предназначени за традиционните магазини, което също усложнява организацията на логистичните пространства.
Промяната в потребителското поведение и динамичното развитие на мултиканалната търговия доведоха до качествена промяна във веригата на доставките, пише в доклада. Ако в миналото производителите изпращаха стоките на търговците, които ги продават, сега веригата се задвижва не от производството, а от потребителското търсене.
Тази промяна поставя редица въпроси, включително за бъдещит елогистични модели, с които ще се обслужва търговията, типовете площи, както и бъдещите тенденции.
Засега онлайн търговията се отразява най-много на британския пазар на логистични площи. Онлайн продажбите съставляват 12% от общия обем на продажбите в страната. Подобни са обемите в Германия и Франция, като общо онлайн продажбите в трите страни съставляват малко над 70 на сто от всички онлайн продажби в Европа.
Данните обаче предполагат, че делът на онлайн продажбите в Централна и Източна и Югоизточна Европа рязко ще се увеличи в близко бъдеще, което ще доведе и до засилено търсене на подходящи логистични площи.
Очаква се значителен ръст на модела click-and-collect, който също ще предизвика сериозни промени на пазара на логистични площи. Търговците, които навлизат на пазара благодарение на този модел, са сключили договори с по-малки магазини, молове, пощенски и куриерски офиси, гари и други, откъдето клиентите могат да си получават поръчаните стоки.
Най-търсени продължават да бъдат логистичните площи в и около големите градове и регионални центрове.


Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска