fallback

Сочи - все още предимно руски курорт

Свръхпредлагането на места за настаняване изостри конкуренцията и позволява на туристическите агенти донякъде да диктуват условията

11:08 | 13.10.14 г.
Автор - снимка
Редактор

Руският град Сочи набра световна популярност като домакин на зимните олимпийски игри. Въпреки световното внимание, насочено към града, той си остава предимно вътрешен за Русия курорт и за морски, и за зимни ваканции, коментира консултантската компания JLL.

Сочи винаги е привличал посетители на санаториумите през пролетта и есента и семейства през лятото.

Пазарът наоколо предлага частни къщи за гости, частни хотели и апартаменти, от които само няколко са в най-високия сегмент и са изградени преди Олимпиадата, ваканционни комплекси.

Базата обаче привлича предимно руски гости. Напоследък обаче сили набира конферентният туризъм на фона на годишния икономически форум в Сочи, който се провежда през септември.

През 2013 г. 4 млн. туристи са посетили Сочи. До 1 септември тази година броят на туристите достига над 2,5 млн. души.

Заетостта в хотелите в курорта рядко надхвърля 50 на сто. Санаториумите работят при по-висока заетост, но при по-ниска печалба. Засиленото предлагане през последните години доведе до силен ръст на конкуренцията, което позволява на туристическите агенти донякъде да диктуват условията.

Проблем за курорта са и скъпите полети от Москва и Санкт Петербург, което също възпира доста от потенциалните посетители, дори и когато хотелите наоколо предлагат доста добри сделки.

В региона има и хиляди апартаменти за продажба или под наем, което допълнително усложнява ситуацията. Затова е обяснимо, че държавата се опитва да организира все повече събития в Сочи (вчера се проведе Гран при от Формула 1 - бел. ред.)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:45 | 14.09.22 г.
fallback