fallback

IKEA засилва продажбите с онлайн експанзия

В момента веригата продава онлайн само в около половината от страните, в които има дейност

15:19 | 21.10.14 г.
Автор - снимка
Редактор

Шведската компания IKEA, чиито мебелни магазини с размер на стадиони привличат купувачи от близо и далече, планира да засили онлайн присъствието си, съобщи AP.

Най-голямата верига за мебели в света ще преследва ръст на продажбите, като направи мебелите си по-достъпни за клиентите, които все повече пазаруват в интернет.

Петер Агнефял, президент и главен изпълнителен директор на IKEA, обяснява в интервю за AP, че остава фокусиран върху достигането на продажби в размер на 50 млрд. евро до 2020 г., каквато цел беше поставена преди няколко години. Той споделя също, че не се притеснява от страховете на инвеститорите напоследък за настъпването на поредна рецесия в Европа. 

Агнефял планира да постигне целта за продажбите с откриването на нови магазини на по-удобни локации и разширяването на онлайн бизнеса в световен мащаб.

„Оптимисти сме за това, което виждаме“, споделя Агнефял, който работи за IKEA от 18 години и пое ръководството на компанията през септември 2013 г. „Безработицата се стабилизира на много пазари“.

Агнефял обаче признава, че шведската верига, която управлява 315 огромни магазина в света, трябва да се насочи натам, накъдето са поели купувачите.

„Потребителите все така държат да седнат на дивана, за да почувстват дали е удобен“, обяснява той. По думите му обаче те също смесват онлайн и офлайн пазаруването. „Виждаме как клиентите сменят лесно различни канали.“

Фокусът маркира поредната нова глава в историята на IKEA, създадена от Ингвар Кампрад през 1943 г. като компания за поръчки по пощата. През миналата фискална година магазините й са привлекли 716 млн. посетители.

IKEA започва да наблюдава възстановяване на много от пазарите си, особено в Европа, която формира около 70% от общите продажби. Компанията обаче трябва да предложи повече удобства на клиентите си на фона на засилената конкуренция.

В момента IKEA продава онлайн само в около половината от страните, в които има дейност. 90% от общо 9500-те артикула, предлагани в магазините й, вече са онлайн, спрямо около половината допреди няколко години, на глобална основа.

Единственият магазин на веригата у нас беше открит през 2011 г. в София.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:41 | 09.09.22 г.
fallback