fallback

Хотелската верига Marriott опитва да победи Airbnb на собствения й терен

Компанията започна да предлага на сайта си жилища за краткосрочен наем в Лондон

10:41 | 10.05.18 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Смята се, че сайтове за споделяне на жилища като Airbnb и HomeAway крадат клиенти от традиционни компании за настаняване. Но най-голямата хотелска верига в света смята, че може да ги победи на собствения им терен, пише Bloomberg.

Миналия месец Marriott International започна да предлага на сайта си жилища за краткосрочен наем в Лондон в партньорство с местната компания Hostmaker. Ако тестът е успешен, Marriott ще разшири услугата си в други градове, възползвайки се от програмата си за лоялни клиенти и експертизата си в брандирането, за да изпъкне в пренаселения сектор, казва главният изпълнителен директор Арне Соренсън.

„Някои от тези платформи се разраснаха до милиони жилищни единици и вече има почти смразяващо разнообразен избор, но липса на брандиране. Смятаме, че можем да внесем нашия бранд, нашите услуги и фокус върху продукта и да предоставим нещо, което просто е по-добър продукт в сравнение с много от съществуващите предложения“, посочва Соренсън.

Пилотната програма за споделяне на жилища, която Marriott нарича Tribute Portfolio Homes, е интегрирана в програмата ѝ за лоялни клиенти, става ясно от сайта на услугата. В момента тя е ограничена само до около 200 жилища. Marroitt е проучила бизнеса известно време и е предприела теста, след като е установила, че услугата може да функционира в пълно съответствие със закона, казва Соренсън. В много градове са въведени ограничения за краткосрочните наеми на жилища.

Marriott не е първата хотелска верига, която навлиза в сектора на споделените жилища. Accor притежава сайта за споделяне на луксозни жилища Onefinestay. А Hyatt Hotels инвестира в друга стартираща компания за споделяне на жилища, Oasis, и неотдавна включи предложенията в програмата си за лоялни клиенти.

Hilton Worldwide Holdings, която е най-големият конкурент на Marroitt, е извън играта, засега. „Смятаме, че това е доста различен бизнес, от който не се нуждаем, и не трябва да се фокусираме върху него“, каза главният изпълнителен директор на хотелската верига Кристофър Насета при обявяването на финансовите ѝ резултати миналия месец.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:19 | 13.09.22 г.
fallback