Компаниите в имотния сектор трябва да положат повече усилия и да се възползват по-сериозно от възможностите, идващи от новите технологии в момент, в който дигиталните опции могат да трансформират индустрията.
Проучване сред професионалисти от имотната индустрия в Европа сочи, че макар новите технологии да имат значителен ефект, секторът трябва да извърви още доста път, за да внедри дигиталната еволюция, съобщава PropertyWire.
Проучването за конференцията MIPIM PropTech Europe в Париж, изготвено от PropTech Consult, предполага още, че имотният пазар изостава в сравнение с останалите индустрии.
Проучването е осъществено сред над 100 професионалисти от европейската индустрия, които посещават имотни събития на MIPIM, и представя серия от въпроси, свързани с дигиталната трансформация.
Резултатите показват, че макар новите технологии да имат значителен ефект върху трансформирането на много аспекти от имотната индустрия, все още има нужда от напредък по отношение внедряването на цифровата еволюция в сектора.
Над 85% от респондентите в проучването казват, че дигиталните технологии са свързани с бизнеса им, но само четвърт от компаниите признават, че все още нямат официална дигитална стратегия.
Поглеждайки към бъдещите планове, 82% от анкетираните казват, че дигиталните технологии ще имат умерено до сериозно влияние върху бизнесите им през следващите пет години. В същото време 50% от изпълнителните директори вярват, че сегашните им бизнес модели ще се окажат нерелевантни заради технологии в същата времева рамка.
Мнозина разглеждат тази бърза еволюция като възможност за иновации, а 72% от респондентите са съгласни, че дигиталните сътресения в индустрията ще донесат възможности за нови продуктови линии и услуги. Други 65% пък вярват, че това ще им помогне да изпъкнат сред конкурентите.
Според проучването почти 70% смятат, че технологиите ще им помогнат в отношенията с клиентите и ще свият оперативните им разходи, а почти една трета поставят под въпрос съществуващия управленски капацитет, който ще управлява прехода в бизнес моделите им. Въпреки това две трети казват са убедени, че управленските им екипи са отворени към промяна на бизнес моделите и операциите.
В същото време две трети от компаниите се обединяват с трети страни, които да им помогнат с дигитализацията на собствените им бизнес модели.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски