fallback

Бързата експанзия удвои годишните загуби на WeWork

Миналата година компанията инвестира усилено в разширяването на мрежата си от споделени офиси

14:35 | 26.03.19 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Компанията за споделени работни площи WeWork съобщи, че загубата й за миналата година се е удвоила и е достигнала близо 2 млрд. долара. Причина е решението ѝ да инвестира усилено, за да разшири бързо мрежата си от споделени офиси в цял свят, съобщава Wall Street Journal.

Приходите на базираната в Ню Йорк компания са нараснали над два пъти до 1,82 млрд. долара, главно от отдаване на офис площи под наем. Но големите разходи за експанзия са довели до загуба от 1,93 млрд. долара.

Ръководителите на WeWork съобщиха, че загубите отразяват необходимите инвестиции за изграждане на нови офиси и след като локациите бъдат открити и отдадени под наем, носят далеч повече пари от разходите за оперирането им.

Компанията вля в бизнеса си капитал на стойност милиарди долара, набран от SoftBank и нейния Vision Fund.

Тя съобщи, че до декември е имала над 400 хил. членове, които са наели бюра в сто града и все по-често подписват договори с големи корпоративни клиенти, съставляващи около една трета от членовете.

“Можем да ви предложим всичко – от бюро до офис за централата ви или цял комплекс от сгради“, казва Арти Минсън, президент и главен финансов директор на компанията.

Налице обаче са и редица обезпокоителни данни, които може би вещаят проблеми за компанията. WeWork съобщи, че заетостта й в края на миналата година е намаляла до около 80% спрямо 84% през третото тримесечие, а друг показател, който се следи много внимателно от компанията, са средните приходи, създавани от всеки член на година. Те са продължили постепенно да намаляват до 6360 долара и сега са се свили с 13,5% от началото на годината.

WeWork съобщи, че заетостта е намаляла, защото е ускорила темпа на разрастване в края на годината и запълването на новите офиси традиционно отнема до 18 месеца. Преди време компанията съобщи, че приходите ѝ на потребител са намалели, отчасти защото се е разширила към пазари с по-ниски разходи.

Компанията се ребрандира като We Company през януари, за да подчертае другите си предложения, включително зараждащото се начално училище WeGrow и други придобивания като академията за кодиране Flatiron School.

Но резултатите показват, че повечето продажби на компанията са в основния ѝ бизнес с недвижими имоти. Приходите от членство и предоставяни услуги на бизнеса са съставлявали около 93% от общата сума.

Въпреки че ръководители на WeWork прогнозираха преди години, че компанията досега ще е излезнала на печалба, загубите продължават да растат, подхранвани от огромния интерес на инвеститори.

Има признаци, че интересът до известна степен намалява. През януари SoftBank оттегли подкрепата си за планирана сделка на стойност 16 млрд. долара, която включваше 6 млрд. долара ново финансиране, като вместо това предпочете сделка за 2 млрд. долара с 1 млрд. долара ново финансиране.

Вицепрезидентът на компанията Майкъл Грос заяви, че WeWork не планира да забави ритъма в скоро време. „Седим върху приблизително 6 млрд. долара в брой. Имаме достъп до много капитал в много джобове и имаме големи възможности в бъдеще“, посочи той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:52 | 11.09.22 г.
fallback