fallback

Луксозни апартаменти в Waldorf Astoria излизат на пренаситения пазар в Манхатън

Жилищата в бившия хотел в Ню Йорк няма да са готови до 2022 г.

14:45 | 25.02.20 г.

Снимка: Daniel Acker/Bloomberg News.

Затвореният хотел Waldorf Astoria в Ню Йорк ще се появи отново тази седмица като жилищна сграда, за да провери дали носталгията към една от емблематичните и най-обичани сгради в града може да стимулира сделки за високи суми на пренаситен с луксозни домове пазар, съобщава Bloomberg.

Имотът на Park Avenue, който е бил посещаван от представители на висшето общество като Франк Синатра и Мерилин Монро, беше подготвян за този момент от 2015 г. насам. Тогава китайската компания Anbang Insurance Group го придоби за рекордната сума от 1,95 млрд. долара и имаше планове да превърне част от хотела с 1400 стаи в апартаменти за продажба.

Пет години по-късно Waldorf все още е строителна площадка, Манхатън е задръстен с ултра луксозни жилища, а амбициозният навремето собственик на имота е с подрязани крила. Жилищата няма да са готови до 2022 г., но компанията казва, че е настъпил моментът купувачите на имоти да ги разгледат.

„Толкова много хора от Ню Йорк и цяла Америка отправят запитвания и са много, много заинтересовани да притежават част от нещо, което никога не е било притежавано преди“, казва Дан Тъб, който наблюдава продажбите в обекта за Douglas Elliman Development Marketing. „Знаем, че пазарът е такъв, какъвто е, но наблюдаваме страст и интерес към сградата, каквито нито една друга сграда не притежава“, допълва той.

Строителната компания Dajia Insurance Group влага над 1 млрд. долара в ремонти, за да се възползва от пазара на луксозни имоти в Манхатън в момент, когато чуждестранни инвеститори се въздържат да купуват втори и трети дом в издигащите се наблизо нови небостъргачи.

Но през последно време луксозните апартаменти в квартала се увеличиха, а мултимилионерите, които могат да си ги позволят, губят интерес. Само в Мидтаун се очаква 763 нови апартамента да излязат на пазара тази година, показват данни на компанията Core.

„Данните показват, че сега не е моментът за още една луксозна жилищна сграда в Мидтаун“, казва Дона Олшан, президент на компанията Olshan Realty, базирана в Манхатън. Районът е „пренаситен с налични  жилища, за чиято продажба може да са необходими десет години“, допълва тя.

Dajia съобщава, че стратегията й е да строи по-малки жилища, като дава възможност на инвеститори, които не търсят основно жилище, да вкусят пищността. Над две трети от апартаментите в Waldorf, които са обявени за продажба, имат две или само една спалня, казва Тъб, а най-евтиното жилище е студио с площ от 48 кв. м, което се предлага на цена от 1,7 млн. долара. Цената на двустайните апартаменти започва от 4,75 млн. долара за имот с площ от 105 кв. м на 19-я етаж.

Обитателите ще получат всички налични удобства за гостите на хотели – от обслужване по стаите до почистване и портиерски услуги. Те също така ще имат собствен 25-метров басейн, детска стая за игри, киносалон и редица помещения, които могат да използват за организиране на парти. Част от покрива на хотела с площ от 743 кв. м ще бъде преустроена в градина.

Но дори Dajia проявява гъвкавост. Макар да планира да продаде 375 апартамента, само 75 са пуснати на пазара в началото. Строителната компания не разкрива данни за цените на останалите жилища.

Anbang не беше известна в САЩ, когато придоби Waldorf чрез сделка с рекордна цена за един хотел. Впоследствие компанията купи и други имоти и застрахователни активи на стойност милиарди долари.

Разточителните разходи трябваше да бъдат прекратени през 2018 г., когато китайските власти установиха контрол върху компанията и пратиха президента й в затвора заради измами. Anbang започна да ограничава инвестициите си, включително портфейл от луксозни хотели в САЩ на стойност 5,8 млрд. долара. Китайското правителство създаде Dajia, за да поеме многобройните оставащи активи на Anbang, а на 22 февруари освободи компанията от опеката си.

Когато отново отвори врати през 2022 г., хотел Waldorf  ще има 375 стаи, значително по-малко от предишната си версия, която го издигна до култов статус. По-малкият брой стаи улеснява осигуряването на нивото на обслужване, което гостите на луксозни хотели очакват, казва Дино Майкъл, глобален ръководител на бранда Waldorf за Hilton Worldwide Holdings, която има дългосрочен договор за управление на имота.

Dajia възнамерява да запази собствеността върху хотела, казва Андрю Милър, главен изпълнителен директор на американското подразделение на Dajia

Носталгията също може да стимулира продажбите на апартаменти в кулата дори на този пазар, смята Чарли Атиас, брокер на луксозни имоти, който е намерил купувачи на над 40 апартамента в Plaza, хотел в Манхатън, превърнат в жилищна сграда преди повече от десет години.

Атиас, който сега е брокер в компанията Compass, получил обаждане миналия месец от клиент от Женева, който отсядал в Waldorf всеки път, когато пристигал в Ню Йорк по работа или за удоволствие. Идеята да притежава частица от личната си история му е харесала, казва Атиас.

„Хората обичат спомените“, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:07 | 14.09.22 г.
fallback