fallback

Хибридният хотел - новият хит след пандемията

Хибридният модел може да увеличи приходите на хотелите и да им помогне да оптимизират слабо използвани площи

12:57 | 09.09.20 г.

Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg

Умелите оператори на хотели може да се възползват от тенденцията за работа от разстояние и да приспособят площите си, създавайки концепция за „хибридно настаняване“, за да генерират допълнителен източник на приходи. Консултантската компания Colliers International прогнозира, че хотелите, които предоставят офис площи за съвместна работа и взаимодействие, може да увеличат оборота си с 20%, пише онлайн изданието Property Magazine International.

Освен това осигуряването на площи за по-гъвкава работа от хибридни хотели може да създаде „модел на удобствата“, който да донесе по-голяма полза и стойност за хотелиерската индустрия.

Независими проекти като Zoku, който е пионер на концепцията за хибридни хотели, Hoxton/Ennismore, Accor, Ace Hotels, citizenM и Kerten Hospitality са съсредоточени върху микса от работа и нощувки и постигат огромен успех през последните няколко години. Според Colliers още много хотели ще смесват тези функции в бъдеще.

Възможност за операторите на хотели и институционалните инвеститори

„Хотелите, които създават не само място за спане и хранене, но и за наемане на площи за срещи, сътрудничество, специализация и работа, са ключов начин за оптимизиране на слабо представящи се площи в сградите от гледна точка на приходи и печалба. Можете да използвате хотелските площи два пъти, а традиционните работни пространства – само веднъж. Тази концепция не само може да се хареса на институционалните инвеститори, но няма да се изненадам, ако се превърне и в постоянна нова форма за хотелската индустрия в бъдеще“, коментира Дирк Бакер, ръководител на хотелския сегмент за Европа, Близкия изток и Африка (ЕМЕА) в Colliers International.

„Но трябва да се отбележи, че има голяма разлика в моделите за гъвкави офиси в ЕМЕА. Например, в Холандия преди пандемията от COVID-19 около 14% от хората работеха от вкъщи, докато в Германия те бяха само 5%. Разбира се, кризата с COVID-19 ускори тенденцията за гъвкав офис, но значителните културни различия ще се запазят. Това се наблюдава и в подхода на хотелите. Например, хотел Hilton в Амстердам вече въведе хибридната гъвкава концепция, докато Marriott все още иска да запази традиционния си бизнес модел“, допълва Бакер.

Повече нужда от гъвкавост

В несигурни времена за икономиката компаниите трябва да станат по-гъвкави, като реорганизират площите си, за да отговорят на променените изисквания.

Като пример операторите на гъвкави работни пространства реагираха след кредитната криза, като предложиха на компаниите повече възможности за маневри в наемните им договори като по-кратки срокове в сравнение с традиционните собственици на недвижими имоти.

„Сега Холандия е лидер в Европа в предлагането на такъв вид офис площи. Амстердам и Айндховен са столици на гъвкавите площи на континента, като предоставят съответно 6% и 5,9% от общите наличности на офис площи в Европа“, коментира Харолд Кьондерс, ръководител на отдел „Иновации на работното място“ в Colliers International.

Офис за един ден

Бизнес моделът на оператори на гъвкави работни пространства е да отдават площите си под наем за пет дни в седмицата. Отдаването под наем на площи за един или два дни не е толкова привлекателно от финансова гледна точка за тези компании поради това е рядка практика.

„В бъдеще повече компании ще преминат към работа от вкъщи, допълнена с офис за няколко дни или по-малък офис с гъвкави работни пространства на други места. Хотелите могат да изпълнят това изискване“, казва Кьондерс.

Как ще изглежда хибридният хотел?

„Това включва промени и в хотелите“, отбелязва Кьондерс. „Изисква се осигуряването на примамващи споделени работни пространства, зали за срещи и площи за съвместна работа. Някои от хотелските стаи ще трябва да бъдат приспособени за работа със скриване на леглата, за да могат обитателите да приемат посетители“, казва той.

Хибридният модел на настаняване е начин за използване на площите много по-ефективно, така че това е много по-устойчив модел за хотелиерския и офис сектор.

От гледна точка на търсенето от наемателите ребалансирането на офис сектора може да намали въглеродния отпечатък на компанията, тъй като ще има по-малко изисквания за имота, а служителите й ще пътуват по-малко.

„Хотелските площи може да бъдат използвани седем дни в седмицата, докато традиционните офиси, само пет дни. Тъй като 40% от отпадъците идват от използването на недвижими имоти и енергия, тези данни са в основата на развитието на хибридната тенденция в бъдеще“, казва Кьондерс.

Хибридните хотели предлагат на компаниите още един вариант за гъвкаво работно пространство за служителите им без дългосрочни наемни задължения или големи инвестиции, които се изискват за голям офис. Това може да намали разходите за недвижими имоти на компаниите, доколкото допълнителните работни площи се използват само на гъвкава основа, например в допълнение на работата от вкъщи.

„С тази функция за смесена употреба хотелът ще стане по-свързан с града и квартала. Вместо да обслужва само туристи и пътуващи по работа, той ще стане истинска част от местната общност“, казва Дирк Бакер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:50 | 13.09.22 г.
fallback