Глобалният пазар на хранителни стоки е напът да генерира приходи от продажби на стойност 370 млрд. евро между 2020 и 2022 г., постигайки кумулативен годишен растеж от 3,1%, сочат данни на компанията IGD, цитирани от онлайн изданието Europe-Re.com.
Той ще последва изключителния растеж за търговията с хранителни стоки през 2020 г., при който пазарите в топ 20 постигнаха приходи от продажби на стойност 235 млрд. евро, което беше ръст с 8,8% на годишна база.
Ускореният растеж на по-голямата част от глобалния пазар за търговия на дребно през 2020 г. беше стимулиран от промяна в разходите на потребителите от „извън вкъщи“ към „вкъщи“ в резултат на ограниченията заради блокадата.
Индия ще бъде страната с най-бърз растеж през периода 2020-2022 г. с кумулативен годишен растеж от 7,2%. САЩ ще останат водещият пазар до 2022 г., прогнозира IGD.
В средносрочен план Централна и Източна Европа се очаква са постигнат по-бърз растеж от Западна Европа. Растежът в Китай ще остане силен, а ускореният преход към онлайн покупки ще продължи.
Променящата се търговия на дребно във Великобритания ще запази част от новите си характеристики като онлайн пазаруване и големи пазарувания за цялата седмица.
„Очакват се икономически предизвикателства в повечето страни от Западна Европа през 2021 г., така че компаниите за търговия на дребно ще трябва да се съсредоточат върху цената, за да останат конкурентоспособни“, коментира Джон Райт, ръководител на отдела за Европа, Близкия изток и Африка в IGD.
„Тенденциите преди COVID се ускоряват от пандемията, която доведе до по-бърз преход към онлайн пазаруване на повечето пазари, а това стимулира повече инвестиции в този канал. Във Великобритания след рязка промяна в разходите на потребителите от хранителни услуги към търговия на дребно с хранителни стоки през 2020 г., ръстът на продажбите ще стане по-умерен, тъй като националната ваксинационна програма позволява повторно отваряне на сектора на ресторантите и заведенията“, допълва Райт.
„Онлайн търговията ще запази големия си пазарен дял, а големите седмични пазарувания ще останат популярни. Намаляването на финансовата подкрепа и растящата безработица ще накарат някои домакинства да спестяват от пазаруване на хранителни стоки, а други може да харчат по-малко с началото на възстановяването на храненето навън“, казва той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони