Възстановяването на хотелския пазар в Европа първоначално ще бъде движено от местното търсене на пътувания, като не се очаква приходите от хотели да се възстановят до нивата отпреди пандемията до 2024 г., сочи изследване на консултантската компания CBRE, цитирано от онлайн изданието Property-Magazine.EU.
Данните показват, че европейските страни със силно търсене на местни развлечения и корпоративни пътувания и които не разчитат толкова на чуждестранното търсене, особено на полети на дълги разстояния, е вероятно да се възстановят по-скоро. Така се е случило при частичното отваряне на хотелите през второто полугодие, когато търсенето на местни развлечения е било ключовият двигател на представянето на хотелите в Европа.
Хотели със силно предлагане на развлечения са се представили силно, когато ограниченията за пътувания са били смекчени, а обслужваните апартаменти като цяло са се представили най-добри, тъй като гостите са били привлечени от размера и възможността за социално дистанциране на гостите.
Предизвикателната среда и несигурността на пазара са допринесли за спада на обема от инвестиции в хотели във всички страни в Европа през 12-те месеца до четвъртото тримесечие на 2020 г., като общите инвестиции в хотели са достигнали 6,6 млрд. евро, което е спад със 75 на сто на годишна база.
Въпреки това секторът остава много привлекателен за инвеститорите и според доклада значителен допълнителен капитал е бил набран през 2020 г. от разнородни инвеститори, търсещи благоприятни възможности в хотелския сектор.
„Очакваме бавно възстановяване на пазара през 2021 г., тъй като натрупаното търсене стимулира силното представяне в сектора на пътуванията с развлекателна цел през летните месеци и началото на есента“, казва Оуен Притчард, изпълнителен директор на отдела за хотелите в Европа, Близкия изток и Африка (ЕМЕА) в CBRE.
„Поведението на потребителите ще продължи да стимулира продуктовите иновации, а ESG инвестициите (в опазването на околната среда, социалните политики и корпоративното управление – бел. ред.) ще стават все по-важни. Оперативните структури ще продължат да се развиват, а франчайзите ще останат преобладаващият начин, по който повечето брандове ще продължат да растат“, допълва Притчард.
„Липсата на наличности и различните очаквания за цените на продавачи и купувачи се прибавиха към вече трудната година за хотелския сектор в резултат на пандемията“, коментира Мигел Касас, ръководител на хотелските инвестиционни имоти за Европа в CBRE.
„В бъдеще очакваме потокът от сделки да се ускори към второто полугодие, тъй като набирането на капитали за хотелския сектор продължава, а ценовите очаквания на продавачи и купувачи все повече се сближават“, допълва той.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?