fallback

Търговските площи в Европа поевтиняват

Секторът става все по-привлекателен за опортюнистични инвеститори

11:40 | 03.09.21 г.

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Секторът на търговските площи в Европа става все по-привлекателен за опортюнистични инвеститори заради развитията през последно време във Великобритания, които обичайно са предвестник на развития в имотния сектор в Европа като цяло, пише консултантската компания Savills, цитирана от онлайн изданието Property-Magazine.EU.

Във Великобритания има ръст на опортюнистичния интерес към сектора през последното тримесечие, подкрепен от значителната корекция в доходността.

В свят, в който е все по-трудно да се намери висока доходност, както в недвижимите имоти, така и в други сектори, добрите британски търговски центрове, които са търсени от наематели и потребители, се очаква отново да станат привлекателни. Постижимата доходност от първокласни търговски центрове през второто тримесечие е достигнала 6,75%, сочат данните на Savills.

На фона на общата тенденция за намаляване на инвестициите в търговски площи инвеститорите проявяват увереност в сегментите на храните и стоките за дома.

„Активи, свързани с хранителния сектор, като дискаунтъри, супермаркети и в по-малка степен хипермаркети привличат многобройни оферти, а доходността намалява“, казва Йорг Кречки, председател на Европейския борд за инвестиции в търговски площи в Savills.

„Стабилността и трайността на приходите правят този сегмент желан особено за инвеститори с дългосрочни задължения. Секторът традиционно привлича между 5% и 6% от общите инвестиции в търговски площи, но тази година делът му нараства до 23%“, допълва той.

„Очакваме, че през предстоящите тримесечия може да има ръст на опортюнистичния интерес към сегментите на търговските площи в Европа, които проявяват значителни корекции на цените. Предвид ситуацията на пазара, разбирането и подбирането на „точните“ наличности от търговски площи е от фундаментално значение“, казва Ери Мицостергиу, директор на европейските изследвания в Savills.

„В момента факторите, които тласкат цените надолу, са структурни, и това може да позволи приспособяването на някои активи към новите навици на потребителите, а на други може да се наложи да се променят напълно“, допълва тя.

Според Мицостергиу силното възстановяване на разходите на потребителите може да подкрепи известен оптимизъм за представянето на търговците на дребно на някои локации. Това може да доведе до още по-голямо поляризиране между цените на първокласните и на второкласните активи.

„В дългосрочен план не очакваме възстановяването на доходността от търговски площи да бъде толкова силна като в предходния цикъл“, казва Мицостергиу.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:10 | 13.09.22 г.
fallback