fallback

Властите по света изискват все повече информация за потребителите на Twitter

Компанията е получила общо 2 058 заявки за информация за потребителите си през първото шестмесечие на годината

16:29 | 02.08.14 г.
Автор - снимка
Създател

Колкото повече се разраства Twitter в световен мащаб, толкова повече правителства изискват от социалната мрежа информация за потребителите ѝ, съобщава MarketWatch.

Компанията е получила общо 2 058 заявки за информация относно потребителите си през първото шестмесечие на годината, сочат данни от последния ѝ доклад за прозрачност. Това е с почти 50% повече от второто тримесечие на 2013 г. и с 80% над броя през първата половина на миналата година.

Правителството на САЩ е отправило най-много заявки – 1 257, следвано от японското със 192 и това на Саудитска Арабия – изискало информация 189 пъти. Данните представляват всички заявки, не само тези, засягащи националната сигурност.

Twitter се опитва да си издейства позволението на федералното правителство да разкрива повече данни относно заявките за информация за потребителите си, касаеща въпросите за националната сигурност. Към момента Правосъдното министерство на САЩ позволява на интернет компаниите да публикуват единствено ориентировъчен брой на заявките, между 0 и 999 например, но не и точни цифри.

„Ако правителството не ни позволи да публикуваме точния брой на заявките, то ние искаме да имаме правото да предоставяме тази информация в много по-тесни рамки, така че тя да бъде по-полезна за потребителите ни и да е съобразена със сравнително малкия брой заявки, които не са свързани с националната сигурност“, написа старшият мениджър в Twitter Джереми Кесел в публикация.

Компанията обаче не успява да постигне никакъв успех на срещата си с представители на Министерството на правосъдието. Тогава тя решава да изпрати нов доклад за прозрачност, съдържащ „съществена информация относно заявките, свързани с националната сигурност“, със запитване към министерството „коя част от информацията е поверителна или не може да бъде публикувана законосъобразно, поради други причини“.

„Оттогава изминаха 90 дни и все още не сме получили отговор“, пише Кесел. „В момента разглеждаме законните начини, по които можем да предоставим по-голяма прозрачност на нашите потребители. Останахме разочаровани от бездействието на Министерството“, добавя той.

Докладът на Twitter, както и позицията на компанията относно заявките за потребителска информация, касаещи националата сигурност, очертават промяната на отношението сред интернет компаниите, според адвоката в Electronic Frontier Foundation Нейт Кардосо.

„Тези доклади станаха нещо обичайно. Преди беше изключение, вместо правило, компаниите да публикуват такива доклади. Сега изключението е компаниите да не го правят и това е чудесно", казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:51 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още