IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как социалните мрежи променят политическите кампании?

Американската компания Blue State Digital ръководи предизборната надпревара за Лейбъристката партия във Великобритания в интернет

10:10 | 02.05.15 г.
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	Ед Милибанд и Дейвид Камерън. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Ед Милибанд и Дейвид Камерън. Снимка: Ройтерс

Изглежда като събрание на прохождаща технологична компания, но това всъщност е щаб квартирата на кибер магьосниците на Лейбъристката партия във Великобритания Blue State Digital.

Това е американска компания, която стои зад двете успешни предизборни кампании на Барак Обама. И те са на гребена на вълната на една истинска революция във воденето на политически кампании. Те използват интернет и социалните мрежи, за да печелят избиратели и пари.

Сам Джефърс, който е роден във Великобритания и е учил в Харвард, ръководи екипа на Blue State Digital.

„Трите основни неща, които партиите искат са - направете така, че посланието ни да достигне до избирателите, мобилизирайте хората – кампания от врата на врата, телефонни обаждания, накарайте ги да говорят за нас и наберете средства, за да финансирате всичко това. Всичко се свежда до тези три неща, независимо, каква е кампанията – посланието, парите и мобилизацията", коментира Джефрис.

Те са поставили всички брандове в сайта на Лейбъристката партия, оптимизирали са процеса на дарения и са персонализирали комуникацията си с членовете на партията. Резултатът е повече пари.

„Лейбъристката партия има малко над 200 хил. членове. Това са много хора - голяма хубава база за подкрепа, но също така достигаме и до милиони други хора и в резултат на това десетки хиляди симпатизанти са дарили за кампанията малки суми", допълва той.

Всъщност Лейбъристката партия е набрала над 470 хил. лири само за първите две седмици на април и всичко това е от малки дарения по интернет.

Това е важна промяна за партията, които традиционно бива изпреварвана във финансово отношение от дясно центристките си опоненти - консерваторите.

Когато парите са налице, Blue State използват социалните медии - имейли и Twitter, за да разпространят посланията на лейбъристите за здравеопазването и проблема с неравенството.

Политическите партии бързо навлизат в дигиталния свят, използвайки имейли и хитроумна реклама, за да промотират посланията си в социалните мрежи.

Сега обаче те могат да проследяват как реагирате на всичко това. Въпросът е дали това няма да доведе до все по-голяма фрагментация на политическия живот.

Вижте повече във видеото на Bloomberg

Още видеа гледайте на сайта на ТВ Bulgaria On Air

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:57 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още