fallback

Компании следят туитове, за да предвиждат движенията на акциите

Банки, компании и хедж фондове се абонират, за да получават дневни показатели от "анализа на настроенията"

12:23 | 06.07.15 г.

Всеки ден iSentium, малко известна, базирана във Флорида технологична компания, анализира 1 млн. туита на търговци, инвеститори и пазарни коментатори, за да се опита да разбере какви са настроенията към акциите на дадена компания, пише Wall Street Journal.

Група банки, хедж фондове и фирми са се регистрирали, за да получават дневните показатели. Това се случва срещу сумата от 15 хил. долара месечно за следене на представянето на една компания.

ISentium и няколко други стартиращи компании, наричани още “анализатори на настроения”, се опитват да отговорят на нарастващото желание на Wall Street да събира огромно количество данни, за да прави прогнози за движението на цените на акциите и други ценни книжа.

Трейдърите и инвеститорите от години се абонират за продукти на фирми, като Dataminr, които им помагат да сканират Twitter и други социални мрежи. Но способността да се прави разбор на тези данни и да се улавят и най-слабите тенденции, е нещо ново.

TheySay, компания, която е съоснована от професор по компютърна лингвистика в Оксфордския университет, започва да продава своите продукти за проучване и анализ на банки и хеджфондове, разкриват мениджърите на фирмата. Има редица други такива компании, включително PsychSignal, Guidewave Consulting и Tashego.

“Това, което ви казваме, е това, което мнозинството казва днес”, посочва Гаутам Састри, президент и главен изпълнителен директор на iSentium. “Twitter е голям проводник на емоции и ние предоставяме моментна снимка на това”.

Идеята за използване на Twitter по този начин се сблъсква с много скептици. Ръководителитена iSentium и други фирми твъдят, че Twitter може да дава полезни сигнали на инвеститорите, но обикновено те не трябва да се смятат за единствената причина за правене на инвестиция. 

ISentum твърди, че има десет клиента, които плащат на месечна база. В това число влизат големи хедж фондове, които използват компютри, за да намерят статистически връзки между данните, които им помагат да предсказват движенията на цените.

Системата на компанията отделя изреченията в туитовете на основни компоненти и анализира прилагателните и глаголите, свързани с различни теми. Освен това анализира местоположението на думите в изреченията и редица други фактори. Софтуерът може да разпознава ситуации, в които човек може да е настроен позитивно и негативно в едно и също изказване.

Компаниите, занимаващи се с анализа на данни от социалните мрежи, използват различни техники за това. Съоснователят на TheySay Стивън Пулман, който е професор в Оксфорд, твърди, че това, което отличава компанията му, е акцентът върху един принцип, който разглежда не само значението на думите, но и подреждането им спрямо останалите думи в изречението.

От своя страна, PsychSignal е наела редица докторанти по психология, с които е създала софтуер, който може да следи 12 различни емоции, включително гняв, тъга и любов.

Освен популярни сайтове като Twitter и Stockwits, PsychSignal събира данни от чатове, посещавани от трейдъри.

Twitter също продава данни директно на определен кръг от фирми, включително на хедж фондове и банки, разкрива източник, запознат с практиките на компанията. Някои от тези купувачи имат експерти по данните, които извършват собствени анализи на получените туитове, в това число и на настроенията около компанията, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:11 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още