Twitter отчита през последното тримесечие на 2016 г. най-бавния растеж на приходите от листването си на борсата, тъй като компанията продължава да се бори със засилената конкуренция от страна на Snapchat и Instagram, съобщава Ройтерс.
Акциите на компанията се сринаха с 10% до 16,81 долара в търговията преди отварянето на пазара в четвъртък.
Микроблогинг платформата заяви, че потребителската ѝ база се увеличава с 4% до средно 319 млн. активни потребители месечно. Анализаторите очакваха средно 319,6 млн. активни потребители на месец, показват данни на консултантската компания FactSet StreetAccount.
Приходите записват ръст от само 1% до 717,2 млн. долара, оставайки под средната оценка на анализаторите за 750,1 млн. долара, сочи Thomson Reuters. Коригираната печалба обаче е над силно занижените оценки.
„Макар че ръстът на приходите продължава да изостава спрямо растежа на аудиторията, прилагаме същия фокусиран подход, който увеличи потребителите ни, към приходите от продуктовото ни портфолио“, казва главният изпълнителен директор Джак Дорси в изявление. „Това ще отнеме известно време, но се движим бързо, за да покажем резултати“, допълва той.
Потребителската база на Twitter се увеличава заради манията в социалната медия около изборите за президент в САЩ увеличаващите се последователи на Доналд Тръмп. Той използва Twitter, за да представи позициите си, заобикаляйки традиционните медийни канали.
Миналата година около Twitter се зашумя с твърдения за придобиване, като се замесиха имената на Salesforce.com и Walt Disney. Слуховете отшумяха заради липсата на конкретни предложения.
Twitter подобри услугата си, включвайки нови функции, сред които видео излъчване на живо чрез приложението си. „Макар че вероятно нито една от тях няма значително да промени растежа на потребителската база/ползването на Twitter, тези продуктови иновации са положителна стъпка“, пишат анализаторите на RBC Capital Markets в коментар преди представянето на отчета.
Базираната в Сан Франциско компания претърпя удар и заради серията мениджърски оставки през 2016 г., включително в продуктовия екип, който смени трима ръководители за по-малко от година.
Нетната загуба на Twitter се увеличава до 167,1 млн. долара, или 23 цента на акция, през четвъртото тримесечие на 2016 г. от 90,24 млн. долара, или 13 цента на акция, през предишната година.
Разходите за преструктуриране през последното тримесечие нарастват до 101,2 млн. долара от 12,9 млн. долара на годишна база. Twitter заяви през октомври, че ще намали 9% от работната си сила като част от по-широко преструктуриране.
Без еднократните ефекти компанията печели 16 цента на акция през четвъртото тримесечие, което е над средната оценка за 12 цента на акция.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай