fallback

Twitter експериментира с двойно по-дълги туитове

По-висок лимит от 280 символа за всички езици, освен японски, корейски и китайски ще получат засега 5% от потребителите на случаен принцип

00:01 | 27.09.17 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Да се опитаме да напъхаме мислите си в 140 символа. На всички, които обичаме да ползваме платформата за кратки съобщения Twitter, ни се е случвало, но често това се превръща в мъчение. 

Интересно, но това не е проблем за всички, пишат Алийза Розън, продуктов мениджър и Икухиро Ихара, старши софтуерен инженер в Twitter, в постинг за корпоративния блог. Например когато средният потребител пише на български или на английски, след като завърши мисълта си, се налага да редактира няколко пъти, докато се вмести в ограничението, а се е случвало и да се откаже… Когато обаче Ику пише на японски, няма такъв проблем и завършва докрай мисълта си, а накрая дори му остава място...

Японският, както и корейският и китайският език, предават двойно повече информация в рамките на същия брой символи, спрямо всеки друг език, като например английски, испански, френски или български.

Сега Twitter иска всеки човек да може лесно да изрази себе си в платформата. Затова започва нещо ново: експериментира с по-висок лимит от 280 символа за всички езици, освен японски, корейски и китайски. Това, разбира се, включва и български. 

Въпреки че засега функционалността е достъпна за изключително малка група хора (точно 5% от потребителите, избрани абсолютно по случаен принцип), Twitter пусна информация с обяснение какво налага промяната, както и малко интересни факти:

Нищожна част от туитовете на японски език използват всички 140 символи. Всъщност това се случва при едва 0,4% от туитовете на този език.

На английски обаче цели 9% от всички туитове използват всички 140 знака. Най-много туитове на японски са с точно 15 символа, докато най-често срещаните туитове на английски език са повече от двойно по-дълги – 34 символа.

Проучвания на Twitter показват, че твърде строгото ограничение на символите се възприема като проблем от немалка част от пишещите на английски. За сметка на това японците не виждат нищо особено в това ограничение.

На база на тези данни Twitter вярва, че тестваните промени са добра стъпка. Въпреки това социалната мрежа започва промяната с малък тест, преди да вземе окончателното решение и 280-те символа да станат достъпни за всички.

„Twitter е платформа за кратко изразяване. Именно затова е толкова лесно да разберете какво се случва по света, или какви са мислите на един или друг човек именно в Twitter. И това е нещо, което никога няма да се промени. Разбираме също така, че след толкова години вече е изградена и емоционална привързаност към 140-те символа – повярвайте ни, и ние го изпитахме! Но опитахме 280 символа, видяхме каква свобода дават, и направо се влюбихме в това ново, по-дълго, но все така кратко ограничение. С вълнение го споделяме с вас днес и ще продължим да Ви държим в течение за следващите си открития и нови стъпки“, коментират от Twitter.

Към момента промяната не засяга пряко рекламните акаунти, освен ако и те не се окажат – на абсолютно случаен принцип – сред потребителите на мрежата, които ще получат новия брой символи от днес, коментират от Httpool Bulgaria, официалния партньор на Twitter за реклама на територията на България и още над 30 държави.

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:09 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още