fallback

И Twitter е продавала данни на Cambridge Analytica

Това се е случило през 2015 г. чрез компанията на Александър Коган Global Science Research

09:08 | 30.04.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Александър Коган, изследователят, който е предоставил информация от милиони профили във Facebook на британската анализаторска компания Cambridge Analytica, е купил също и данни от Twitter, съобщи в неделя информационната агенция Bloomberg.

Компанията на Коган Global Science Research (GSR) е получила достъп в продължение на цял ден  през 2015 г. до цялостна обществена информация в Twitter, пише Bloomberg, позовавайки се изявление пред агенцията от Twitter.

Информационната агенция цитира услугата за кратки съобщения: „GSR е имала през 2015 г. уникален и еднократен достъп до API до произволен избор от типа на пробата на публичните туитове от пет месеца - от декември 2014 г. до април 2015 г.". 

Според Bloomberg Twitter предоставя на конкретни фирми чрез т. нар. приложни програмни интерфейси (API) или софтуер достъп до информация на потребителите. След това тези фирми ги използват, за да анализират събитията, общественото мнение или обслужването на клиентите.

Корпоративните клиенти получават най-широк достъп до данни, който включва последните 30 дни с туитове, а това се случва още от 2006 г. За да получат този достъп, клиентите трябва да обяснят как възнамеряват да използват данните и кои ще са крайните потребители на данните.

Twitter не продава данни от частни директни съобщения. Приходите на компанията от "лицензирането на данни и други приходи" са нараснали с над 20% до 90 млн. долара през първото тримесечие на 2018 г.

Около 270 000 души са свалили приложението за анкети на преподавателя от Факултета по психология на Кеймбриджкия университет Александър /Алекс/ Коган, който е родом от СССР. С помощта на това приложение той е анкетирал хора в социалните мрежи.  Мобилното приложение е получавало разрешение от потребителите за използването на техните лични данни. Приложението е събирало данни и за приятелите на потребителя. Анкетирайки 270 000 потребители, компанията е получила сведения в крайна сметка за 50 милиона души.

Откакто избухна скандалът за опазване на потребителски данни между Facebook и Cambridge Analytica, който засяга 87 милиона потребители, социалните мрежи са под натиск. По-специално Facebook получи много критики от страна на клиенти, но и от политици от САЩ и ЕС. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг вече даде показания пред американските власти, а законотворците призоваха това да направят и главните изпълнителни директори на Twitter и Google Джак Дорси и Сундар Пичай. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:22 | 04.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още