Facebook обяви, че ще позволи на американските политически кандидати да пускат рекламно съдържание в своите платформи за социални мрежи, но то няма да бъде каталогизирано в рекламната му библиотека, предава Ройтерс.
Политическите кампании и групи вече могат да използват инструмента за брандирано съдържание на социалната мрежа, който позволява на инфлуенсърите да маркират по-ясно в официално подзаглавие, че публикацията е платено партньорство.
Промяната настъпи, след като тази седмица кандидатът за президент на САЩ от демократите Майкъл Блумбърг плати на популярни акаунти в Instagram, която е собственост на Facebook, за да публикува свое съдържание.
Стратегията да се плаща на инфлуенсъри в социалните медии за разпространение на политически послания или да се създава съдържание набира скорост преди президентските избори в САЩ тази есен, отбелязва информационната агенция. Правилата около тази практика обаче са мъгляви.
„След като чуваме едно и също от множество кампании, ние сме съгласни, че в политическите дискусии на нашите платформи има място за брандирано съдържание“, коментира говорител на Facebook в съобщение.
Публикациите в Instagram, платени от кампанията на Блумбърг, включваха отказ от отговорност, но тяхната хумористична природа остави някои потребители да се чудят дали партньорствата са истински.
За да използват специалния инструмент за брандирано съдържание, политическите кампании или групи трябва да бъдат упълномощени като политически рекламодатели чрез проверка на идентификационния номер на компанията.
Facebook не печели пари от брандирано или спонсорирано съдържание, за което директно се плаща на създателите му, така че това не се счита за реклама от социалната мрежа. Това обаче изисква от създателите на съдържание да спазват разпоредбите за разкриване на платени партньорства. Федералната комисия по търговията изисква инфлуенсърите в социалните медии и създателите на съдържание ясно да етикетират спонсорираните публикации. Тази седмица Комисията обяви, че ще търси публичен коментар за това колко ефективни са тези правила и дали трябва да се направят промени.
Федералната избирателна комисия казва, че платените публични онлайн съобщения, съдържащи „изрично застъпничество“, трябва да имат отказ от отговорност, но няма изрични правила за инфлуенсърите.
Facebook заяви, че спонсорираното съдържание от политически рекламодатели няма да бъде включено в рекламната му библиотека, база данни, поддържана за осигуряване на прозрачност около политическата и друга реклама, освен ако създателят не плати за популяризирането на публикацията, използвайки рекламните инструменти на компанията.
Сенаторът кандидат на демократите Елизабет Уорън, която е конкурент на Блумбърг, критикува факта, че спонсорираните постове няма да бъдат публично проследявани.


Борисов готов да говори за оставка, след като българите започнат да теглят евро от банкомата
Виц на деня - 10 декември
Мачовете по ТВ днес (10 декември)
Депутатите дебатират искането за оставка на кабинета "Желязков" (НА ЖИВО)
Без ток във Варна на 10 декември 2025
Трейдърите на опции се готвят за бурна търговия с акции след решението на Фед
Петролът се стабилизира след най-големия двудневен спад от месец
Възходът на европейските отбранителни акции тепърва започва, смята Morgan Stanley
Драмата около Warner Bros. ще стане още по-пикантна
Среброто скочи над $60 за първи път, а спекулантите преследват възходящия импулс
BYD произведе 113 GWh батерии и обяви война на дефектите
Mercedes прелетя над кръгово, след като шофьорът припадна
Те инвестираха милиони в електромобили. Сега са заплашени от фалит
Защо Формула 1 се отказа от предното разположение на двигателя
10 от най-великите творения на Zagato
КНСБ подкрепя исканията за по-високи заплати на медицинските специалисти
Д-р Росица Кръстева, д.м.: Скринингът е доказано ефективен, успява да установи рак в ранен стадий
Шофьор удари велосипедист на пешеходна пътека в Пловдив
Къде в София няма да има вода на 11 декември?
ДБ внасят промени в Закона за НСО, искат забрана за охрана на депутати