Facebook се надява, че нейните 2,6 милиарда потребители ще започнат да пазаруват на нейната платформа, представяйки услуга, която я поставя в пряка конкуренция с Amazon и eBay. Социалната мрежа пуска Shops - услуга, която ще позволи на различни компании да показват и продават продуктите си в платформите на най-голямата социална мрежа в света, обяви главният ѝ изпълнителен директор Марк Зукърбърг, цитиран от Ройтерс.
Ходът надгражда усилията за предлагането на различни решения за електронна търговия, след като миналата година Facebook пусна услугата с ограничени възможности за пазаруване в приложението за видео и снимки Instagram и в чат приложението WhatsApp. Желанието на лидера на компанията да я направи по-привлекателна за бизнеса може да генерира свежи рекламни приходи, дори и ръстът на броя потребители да се забавя.
Facebook Shops ще свърже поне част от тези усилия заедно, позволявайки на компаниите да си правят собствени онлайн магазини, достъпни както във Facebook, така и в Instagram. Функцията ще позволява извършването на покупки в самото приложението, а по-дълбоко интегрираната функция за чат ще позволи на клиентите да си говорят с бизнеса през WhatsApp, Messenger или Instagram Direct.
Зукърбърг заяви, че най-голямата социална мрежа ще работи по-тясно с Shopify и седем други онлайн платформи по продуктовата интеграция.
Цената на акциите на Shopify потъна след първоначалното пускане на Facebook Shops, а след това се възстанови, след като главният изпълнителен директор на компанията се присъедини в стрийминга на живо, за да поговори със Зукърбърг. Книжата и на двете компании повишиха стойността си с над 2% по време на следобедната търговия в САЩ.
Както другите функции за електронна търговия, Shops ще дава безплатен достъп на компаниите с очакването, че ще засили потребителската ангажираност и рекламните приходи.
„Нашият бизнес модел тук са рекламите“, коментира Зукърбърг. „Вместо да такусваме компаниите за Shops, знаем, че Shops е ценен за бизнеса. Като цяло те ще се борят за повече реклами и евентуално ние ще печелим пари по този начин“.
Освен това Facebook пуска инструмент за свързване на програми за лоялност и функция за пазаруване, показваща продуктови тагове под видеа на живо. Това ще позволи на зрителите да правят покупки, докато гледат. Зукърбърг заяви, че на 800 млн. души гледат видеа на живо всеки ден във Facebook и Instagram.


Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират