Марк Зукърбърг обедня със 7,2 млрд. долара, след като различни компании изтеглиха рекламите си от мрежата на Facebook, съобщава Bloomberg TV Bulgaria.
Акциите на социалната мрежа поевтиняха с 8,3% в петък – най-много от три месеца насам, след като един от най-големите рекламодатели в световен мащаб – Unilever, се присъедини към други брандове в бойкотирането на реклами във Facebook. Британско-холандската компания заяви, че за тази година спира да отделя средства за каналите на социалната мрежа.
Спадът в цената на акциите изтри 56 млрд. щатски долара от пазарната стойност на Facebook и намали нетната стойност на богатството на Зукърбърг до 82,3 млрд. долара, сочат данни на Bloomberg Billionaires Index. Главният изпълнителен директор на социалната мрежа се придвижи и с една позиция надолу в класацията на милиардерите до четвърто място, като той беше изпреварен от шефа на Louis Vuitton Бернар Арно. Така Арно се нареди сред тримата най-богати хора в света заедно с Джеф Безос и Бил Гейтс.
Компаниите като Verizon Communications и Hershey също спряха рекламите си в социалните медии, след критики, че Facebook не успява да се справи с езика на омразата и дезинформацията в платформата. Coca-Cola заяви, че замразява цялата платена реклама за всички социални медийни платформи за най-малко 30 дни.
Зукърбърг отговори в петък на нарастващата критика относно дезинформацията на сайта, като обяви, че компанията ще маркира всички публикации, свързани с изборите, с линк, насърчаващ потребителите да разгледат новия информационен център на гласоподавателите.
„Няма изключения за политиците за нито една от политиките ни“, каза Зукърбърг.


Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
преди 5 години "фейсът" е за кухи *** и комплексари-онанисти ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ценното във фейсбук рекламата е, че тя е персонализирана. Освен това, във всеки онлайн магазин се слага пиксел, който праща информация на ФБ коя реклама е довела до продажба. Естествено има много потребители, които никога не са купували нищо - вероятно и ти спадаш към тях. Да рекламираш не такива просто не е ефективно, само си хвърляш парите на вятъра. Повечето рекламодатели изобщо ги изключват от аудиторията си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години все още не мога да разбера какви хора рекламират във Фейса... за мен по неефективна реклама от тяхната не е измислена в света ... докато го ползвах все ми рекламираше неща които вече съм си купил или имам ... нищо ново дето да ме излъже евентуално! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години да фалира и да ходи на майната си ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар