fallback

И най-голямата търговска верига в САЩ влиза в надпреварата за TikTok

Walmart обяви партньорство с Microsoft за придобиването на китайското приложение

21:24 | 27.08.20 г. 4

Снимка: Ivan Abreu/Bloomberg

Американската верига супермаркети Walmart се обединява с Microsoft в битката за приложението TikTok, предава CNBC.

Гигантът в търговията на дребно потвърди, че е заинтересован от придобиването на популярното приложение за кратки видеа. След новината цената на акциите на Walmart се повиши с близо 5%.

Базираната в Пекин компания-майка на TikTok, ByteDance, е близо до споразумение за продажбата на американските, канадските, австралийските и новозеландските си операции в сделка, която вероятно ще бъде в диапазона между 20 и 30 млрд. долара, съобщават запознати източници. Тя все още не е избрала купувач, но може да обяви сделката през идните дни, допълват те.

След потвърждението Walmart се присъединява към редица други компании, които опитват да придобият технологичния гигант, включително Oracle.

Walmart се стреми към придобиването в момент, когато опитва да се конкурира по-добре с Amazon. Тя планира да пусне скоро членска програма, наречена Walmart+. Услугата на основата на абонамент е отговорът на компанията за търговия на дребно на Amazon Prime, която включва оригинални телевизионни предавания и филми.

Walmart съобщи в комюнике, че интегриране на TikTok в електронната търговия и рекламата „е явна полза за създателите и потребителите на тези пазари“. Компанията не съобщава как ще използва TikTok и дали приложението ще бъде част от Walmart+.

„Вярваме, че потенциалните отношения с TikTok в САЩ в партньорство с Microsoft може да прибавят ключовата функционалност и да осигурят на Walmart важен за нас начин за достигане и обслужване на клиенти по всякакви канали, както и да разширим рекламния си бизнес“, се казва в съобщението на Walmart. „Уверени сме, че партньорство между Walmart и Microsoft ще отговори на очакванията на потребителите на TikTok в САЩ и ще успокои притесненията на американските регулатори“, допълва компанията.

Ако бъде одобрена, сделката ще даде на Walmart и Microsoft достъп до стотици милиони клиенти, които може да купуват техни продукти или да станат доходоносна аудитория за реклами. В документ от тази седмица TikTok съобщи, че има близо 100 млн. активни месечни потребители в САЩ. Това е ръст с близо 800% спрямо януари 2018 г.

При представянето на финансовите резултати на Walmart неотдавна главният изпълнителен директор Дъг МакМилън не съобщи кога ще бъде пусната Walmart+ и какви функционалности ще включва, но призна, че се работи усилено. Той заяви, че членската програма ще ускори доставките за клиентите, ще засили отношенията с тях и ще събере ценни данни.

TikTok беше принудена да търси купувач, след като американският държавен секретар Майк Помпейо заяви през юли, че смята да забрани приложението и други китайски приложения по съображения за сигурност. Американските власти изразиха притеснение, че китайското правителство може да получи достъп до данни на потребителите, събрани от TikTok.

Приложението многократно отхвърли обвиненията, като съобщи, че данните на потребителите му се съхраняват в САЩ, а центровете му за данни не се намират в Китай.

В четвъртък главният изпълнителен директор на TikTok Кевин Майер напусна компанията, като се позова на политическия натиск и принудителната продажба. Той обяви оттеглянето си само няколко месеца след като пое ролята.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:44 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още