Най-голямата в света социална мрежа Facebook заяви във вторник, че пуска нова глобална политика, която забранява реклами, които обезкуражават хората да си правят ваксини. Досега компанията имаше политика срещу измамите с ваксини, които бяха публично идентифицирани от световните здравни организации.
„Сега, ако рекламата изрично обезкуражава някого да получи ваксина, ние ще я отхвърлим“, заяви ръководителят на поделението по здравеопазвеане на компанията Кан-Син Дзин и нейният директор по управление на продуктите Роб Корен в блог във вторник.
Социалната мрежа с над 2,7 млрд. потребители месечно е подложена на сериозен натиск от страна на групите за обществено здраве за ограничаване на съдържанието и дезинформацияа, негативно настроени към имунизация срещу Covid-19.
Новата забрана се случва на фона на редица промени в политиката, обявени от компанията, за да освободи социалните си мрежи от проблематично съдържание, което преди това се колебаеше да премахне.
Това включва забраната за отричане на Холокоста, обявена по-рано тази седмица, забрана на страници и групи, подкрепящи теорията на конспирацията QAnon от миналата седмица, временна забрана на политически реклами след изборите на 3 ноември в САЩ, забрана от миналия месец на реклами, които се стремят делегитимизират резултатите от изборите в САЩ и решение от миналия месец да спре разпространението на групи в социалната си мрежа, които се фокусират върху даването на здравни съвети на потребителите.
Facebook все още ще позволява реклами, които подкрепят различни от държавните поитики за ваксините, включително за тези за Covid-19.
Рекламите, които изрично обезсърчават ваксинирането - включително да го изобразяват като неефективно или опасно, наред с други неща, ще бъдат забранени.
„Ако реклама, която се застъпва за / против законодателството или правителствените политики, изрично обезсърчава ваксинацията, тя ще бъде отхвърлена“, заяви говорител пред CNBC. „Това включва представяне на ваксините като безполезни, неефективни, опасни или нездравословни, описвайки болестите, за които са създадени ваксините, като безвредни, или съставките във ваксините като вредни или смъртоносни”.
Постът в блога също така очертава плановете на платформата да насочва хората с обща информация за грипната ваксина и как да я получат, използвайки своя инструмент „Превантивно здраве“.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
преди 5 години А рекламите и ваксините, които официално са обявени за негодни от самото СЗО, дето подклажда тая истерия, кво ще ги правим?! Или парата не мирише? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Фейсбук прекалява с цензурата. Те ли ще решават кое е истина? Там ли са най-умните учени? Хората трябва да чуят различни мнения и да решат сами. А не Фейсбук да решава вместо тях и да се превръща в "министерство на истината". отговор Сигнализирай за неуместен коментар