Акциите на Snap записаха 10% понижение на цената по време на следборсовата търговия в четвъртък, след като компанията отчете резултатите си за четвъртото тримесечие. Спадът беше записан, въпреки че фирмата все пак успя да надмине очакванията на Wall Street за печалбата, приходите и ръста на броя потребители, пише CNBC.
Но компанията даде прогноза за коригираната EBITDA за първото тримесечие, която се оказа много по-ниска от консенсусната, дадена от анализаторите. Snap обяви, че ще загуби между 50 и 70 млн. долара през периода, което е значително по-малко от прогнозата на анализаторите за коригирана печалба от 19,3 млн. долара, сочат данни на Refitiniv.
Нетната загуба на компанията е спаднала до 113 млн. долара. Тя се е свила с 53% спрямо 241 млн. нетна загуба година по-рано.
Snap отчита 265 млн. дневно активни потребители, или с 6% повече спрямо 249 млн., които компанията обяви през октомври. Този показател е скочил с близо 22% в сравнение с 218 млн. дневни потребители, отчетени за същия период преди година.
Snap отчете 9 цента коригирана печалба на акция за последното тримесечие, спрямо прогноза за 7 цента на акция, дадена от анализаторите, анкетирани от Refinitiv. Средните приходи от потребител са достигнали 3,44 долара при прогноза за 3,34 долара.
Snap очаква ръстът на приходите ѝ за първото тримесечие да е между 56 и 60% на годишна база, обяви главният финансов директор Дерек Андерсен. Освен това компанията прогнозира, че ще достигне приблизително 275 млн. дневно активни потребители през първото тримесечие, допълва той.
Представянето на компанията през първото тримесечие все пак ще бъде повлияно от два ключови фактора. Андерсен подчертава, че на първо място Snap е преживяла две седмици проблеми с търсенето на реклама, след като рекламодателите са спрели временно кампаниите си в периода след щурма на Капитолия на 6 януари.
„Започнахме тримесечието по-бавно, отколкото очаквахме“, коментира Андерсен.
В допълнение той предупреди, че промените в правилата за неприкосновеност на iOS 14 на Apple, които се очаква да влязат в сила по-късно това тримесечие, „представляват друг риск за проблеми с търсенето“. Тези промени ще засегнат възможността на социалните мрежи да насочват реклами към потребителите.
Главният бизнес директор на Snap Джереми Горман заяви, че макар действията на Apple да могат да засегнат рекламния бизнес на компанията, решението за защита на потребителите съответства на това, което Snap иска.
„Всъщност ние се възхищаваме на Apple и вярваме, че се опитват да направят правилното нещо за своите потребители“, коментира Горман пред анализатори.
По думите му Snap работи с Apple по подготовката на промените и обучава рекламодателите.


Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират