Facebook ще започне да отбелязва някои публикации на потребители, които споменават климатичните промени. Това ще се случва по същия начин, по който отбелязваше публикациите, касаещи изборите и Covid-19. Решението е знак, че социалната мрежа приема по-сериозно проблема с дезинформацията за климатичните изменения, пише Bloomberg.
Етикетите ще насочват потребителите към Информационния център за науката за климата на Facebook – вече работещ център, който включва свързани с темата новинарски статии, данни за климатичните промени и препоръки за страници, които да бъдат последвани.
Новите маркери ще бъдат добавени към някои публикации за климатичните промени, в зависимост от тяхната коректност – стратегия, която Facebook използва с други широко коментирани теми, като начин за справяне с фалшивите новини.
Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг твърди, че най-добрият начин да се попречи на дезинформацията да се разпространява в мрежите на компанията е не просто премахването на подвеждащите публикации, а предлагането на точна информация на хората, която да идва от авторитетни източници.
Новите маркери ще се появят първо при потребителите във Великобритания, но планът е те да станат налични в още страни скоро, гласи публикация в блога на Facebook.
Facebook е използвана за разпространяване на дезинформация за климата по същия начин, по който услугата се ползва за споделяне на всякакви подвеждащи публикации. Неверните твърдения за климатичните промени се преглеждат от екипа на Facebook и се отбелязват като такива, но за разлика от дезинформацията за Covid-19, обичайно не са премахвани.
Това е така, защото Facebook не смята, че повечето климатична дезинформация носи непосредствена заплаха.
Маркирането на публикациите беше обявено днес, заедно с още няколко актуализации, свързани с климата. Facebook добавя нова секция в своя информационен център, която е посветена на „развенчаването на митовете за изменението на климата“. Те ще бъдат опровергавани от експерти от редица университети, включително George Mason University, the Yale Program on Climate Communication и University of Cambridge.
Не е ясно колко хора са посетили Информационния център за науката за климата на Facebook до този момент, макар че компанията твърди, че над 600 млн. души са кликнали върху подобен информационен център, свързан с Covid-19. Центърът за климата вече е достъпен в 16 държави, включително 12 нови от днес.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна
преди 4 години Смятай къв идиииот си, щом се информираш от фейсбук! :):) Не че не те знаем де отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Етикетите ще насочват потребителите към Информационния център за науката за климата на Facebook"Интересно. Повече бул *** пропаганда и цензура от страна ФБ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар