Индия въведе нови, по-стриктни правила за Facebook, Twitter и други социални мрежи седмици след като правителството се опита да окаже натиск върху Twitter да свали акаунти, които властите смятат за проблемни, пише CNN.
Правилата изискват социалните мрежи да създадат три позиции в Индия: директор, който да отговаря за изпълнението на всички местни закони, „директор по жалбите“, който да адресира притесненията на индийските потребители в платформите, и „човек за контакт“, който да е на линия 24/7 за местните власти. Освен това компаниите ще трябва да публикуват доклад за дейността си всеки месец, за да покажат, че изпълняват законите, като в него ще посочват по колко сигнала са получили и какви действия са предприели.
Социалните мрежи ще бъдат длъжни да премахват някои видове съдържание, включително публикации, които включват „пълна или частична голота“, „сексуален акт“ и други.
Големите социални мрежи, които Индия ще определя според броя на потребителите им, ще получат три месеца, в които да изпълнят новите правила, докато по-малките се очаква да се съобразят веднага, посочва правителството.
Новата регулация се случва след ожесточен спор между Twitter и индийското правителство. Социалната мрежа възстанови няколко акаунта, които властите ѝ наредиха да премахне за използването на т.нар. „неоснователни и подбуждащи“ хаштагове, свързани с фермерите, които протестират срещу новите земеделски реформи. В крайна сметка платформата свали стотици акаунти и частично ограничи други, но все пак постави граница, като отказа да блокира акаунти на журналисти, активисти и политици.
Същевременно правилата сигнализират за все по-голямото желание на страните по света да обуздаят големите технологични компании като Google, Facebook и Twitter, за които правителствата се опасяват, че са станали прекалено влиятелни и носят твърде малко отговорност.
„Социалните мрежи са добре дошли да правят бизнес в Индия – те се справят изключително добре, развиват добър бизнес, привлякоха добър брой потребители и овластиха обикновените индийци“, коментира Рави Шанкар Прасад, който е министър на електрониката и информационните технологии на Индия. Но по думите му макар правителството „да приветства критиката и правото на несъгласие“, технологичните компании трябва да направят повече „срещу злоупотребата със социалните мрежи“.
Facebook заяви, че „внимателно ще проучи“ новите правила. „Ние винаги сме показвали ясно, че като компания приветстваме регулацията, която дава насоки за адресиране на най-трудните предизвикателства в интернет“, коментира говорител на компанията пред CNN Business. „Facebook е съюзник на Индия, а програмата за безопасност и сигурност е критична за нашите платформи“.
Twitter също твърди, че разглежда правилата. Google, която притежава YouTube, не е отговорила веднага на запитванията за коментар.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин