Популярното приложение за споделяне на снимки и видео Instagram работи по версия, която ще е насочена за деца под 13-годишна възраст, потвърди ръководителят на компанията Адам Мосери пред BuzzFeed News.
Фирмата, която е собственост на Facebook, знае, че много деца искат да използват Instagram, допълва Мосери, но посочва, че все още няма „подробен план“ за проекта.
„Но част от решението е да създадем версия на Instagram за по-млади хора или деца, където родителите ще имат прозрачност или контрол“, твърди още Мосери. „Това е едно от нещата, които проучваме“.
В момента Instagram има политика, която забранява на деца под 13-годишна възраст да използват платформата, пише The Verge.
„Все повече деца питат родителите си дали могат да се присъединят към приложения, които им позволяват да си общуват с приятели“, коментира говорителят на Facebook Джо Осбърн. „В момента няма много опции за родителите, така че работим по изграждането на допълнителни продукти – както направихме с Messenger Kids – които са подходящи за деца, но са управлявани от родителите. Проучваме въвеждането на контролирано от родителите преживяване в Instagram, за да помогнем на децата да бъдат в крак с приятелите си, да откриват нови хобита, интереси и друго“.
BuzzFeed News е видяла и вътрешно съобщение на компанията, в което вицепрезидентът по продуктите на Instagram Вишал Шах твърди, че младежите са определени за приоритет за фирмата.
По-рано тази седмица Instagram публикува в блога си информация, в която посочва, че работи по това да направи платформата сигурна за по-младите потребители, но там не се споменава нова версия за деца под 13 години.
Насочването на онлайн продукти към деца под 13-годишна възраст е свързано не само с много опасения за неприкосновеността на данните, но и с правни предизвикателства. През септември 2019 г. Федералната търговска комисия на Съединените щати глоби Google 170 млн. долара заради проследяване на историята на гледане на деца, за да им показва реклами в YouTube, което е в нарушение на Закона за защита на поверителността на децата онлайн (COPPA). През февруари 2019 г. предшественикът на TikTok – Musical.ly беше глобен с 5,7 млн. долара за нарушаване на същия закон.
През 2017 г. Facebook пусна версия без реклами на своята чат платформа Messenger, насочена към деца между и 6 и 12 години. Според защитници на детското здраве това е вредно за децата. Те дори призоваха изпълнителния директор Марк Зукърбърг да спре услугата. Две години по-късно грешка в Messenger Kids позволи на деца да се присъединят към групи с непознати, което остави хиляди деца в чатове с неоторизирани за целта потребители. Наскоро Facebook сложи край на всичко това и заяви, че са били засегнати само „малък брой“ потребители на Messenger Kids.


Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор