fallback

Партиите все повече общуват с хората през социалните мрежи

Най-често във Facebook се появяват Николай Хаджигенов и Мая Манолова, но най-голям е интересът към публикациите на Бойко Борисов и Слави Трифонов

12:03 | 13.05.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Комуникацията на партиите с хората през социалните мрежи става все по-активна и политиците усилено използват Facebook като канал за своите послания, коментира Лилиан Никифорова от Института за развитие на публичната среда пред БНР. Според нея политиците в страната вече осъзнават каква аудитория може да бъде достигната през социалните мрежи.

Експертите от организацията са проследили поведението на политиците през 15 страници на партии в Facebook и 12 профила на политически лидери. Обхванат е периодът след изборите - между 15 април и 5 май, когато се разпределяха мандатите за съставяне на правителство.

В този период парламентарно представените партии, патриотичните формации ("Воля", НФСБ и ВМРО) и "Републиканци за България" са имали 1087 публикации, от които 300 с видеосъдържание, които са гледани над 14 млн. пъти.

Никифорова коментира, че патриотичните формации са включени в наблюдението, защото те са похарчили най-много средства за реклама в традиционните медии в предизборната кампания. Според данните на института коалицията между "Воля" и НФСБ е изразходвала над 1 млн. лева за кампанията си в традиционни медии. Средствата, отпуснати от ВМРО, са били около 600 хил. лева, а от "Републиканци за България" - към 500 хил. лева.

Най-активни във Facebook се оказват БСП, става ясно още от коментара на Никифорова. В периода 15 април - 5 май партията има 159 публикации. Следват "Да, България" с 82 материала, като 23 от тях са видеа. ДПС пък публикува на своята страница всяко изказване на своите депутати от трибуната на парламента във видеоформат.

Най-често във Facebook се появяват вече бившите депутати от "Изправи се! Мутри вън!" - Мая Манолова (88 публикации, от които 58 във видеоформат) и Николай Хаджигенов (119 публикации). Но най-голям интерес имат публикациите на Бойко Борисов - едва 36, но събрали над 77 хил. коментара, както и на Слави Трифонов. Лидерът на "Има такъв народ" е публикувал два видеоматериала във Facebook, които са събрали над 1,5 млн. гледания, сочат данните.

Всичко около изборите, провели се на 4 април, можете да проследите тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:04 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още