Facebook планира да превърне своя продукт за онлайн събития на живо в опция за гледане срещу заплащане (pay-per-view) за спортни първенства, предавани в платформата, пише CNBC.
Според Facebook тази функция ще помогне на компании, включително спортни такива, да печелят повече от променящия се пейзаж на потреблението на съдържание.
Социалната мрежа смята, че колежанските спортни отбори и по-малките лиги ще могат да ползват функцията, която позволява генерирането на средства от виртуално присъствие. На този етап е позволено и задържането на цялата печалба.
Същевременно Facebook планира да инвестира в платени онлайн събития – функция на предаването на събития на живо, която позволява плащането на виртуален билет за гледане по начин, по който това се случва при кабелните телевизии.
От десетилетия медийни мрежи като HBO и Showtime използват подобни такси за гледане, особено за бокс. Бизнес моделът е напълно ясен – плащане на такса за гледане на събитие, не е необходим цял абонамент.
„Смятам, че плащането при гледане по никакъв начин не е застрашено от изчезване“, коментира Роб Шоу, директор на Facebook за спортното съдържание и партньорство със спортните лиги. „Смятам, че това е нещо, което помага да му се вдъхне нов живот. Хората са готови да платят, за да изживеят даден момент“.
„И все пак забелязах едно нещо“, допълва той. „Не мисля, че хората са готови веднага да започнат с абонамент“.
От пускането им през август миналата година Facebook твърди, че платените онлайн събития в платформата ѝ са налични в 44 пазара по света, включително в Съединените щати. Във финансовия си отчет миналия месец компанията обяви, че има 2,85 млрд. месечно активни потребители и 1,8 млрд. дневно активни потребители. Това означава, че Facebook е изградила достатъчно голяма аудитория, че новата функция да сработи.
Facebook заяви, че исканията за пускане на събития на живо първо трябва да преминат проверка. След като бъдат одобрени, Facebook следи и цялото събитие, за да се увери, че не се показва неподходящо съдържание.
Компании и потребители могат да пускат стрийминг на живо за събития като курсове по кулинария например, за гейминг състезания и показването на нови продукти.
Спортните лиги и висшите усилища също ще могат да ползват платената функция, за да привличат зрители.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска