От началото на пандемията Amazon е добавила 50 милиона членове на премиум услугата си Prime и е реализирала печалба от над 26 милиарда долара, повече от предишните три години, взети заедно.
Но с увеличаването на покупките от Amazon нараства и манипулацията на прегледите. Продавачите се възползват от избухването на онлайн пазаруването, като използват нови методи за засилване на рейтингите на редица продукти - вариращи от безжични прахосмукачки до държачи за тоалетна хартия. За купувачите това може да означава спадащо общо доверие и чувство на неудовлетвореност, докато се опитват да изберат своя продукт от претъпканото поле с нискокачествени артикули с пет звезди (най-високата оценка) и без име на марката, предимно от Китай.
Сега Amazon призовава компаниите за социални медии да ограничат разпространението на фалшиви отзиви на уебсайтовете си. В публикация в блога си в сряда Amazon пояснява, че потребителите все повече се обръщат към външни платформи на социални медии, за да купуват и продават фалшиви рецензии на продукти, което затруднява компанията да сложи край на проблема.
„Някои използват дори услугите на социалните медии; в други случаи те наемат трета страна, която да извършва тази дейност от тяхно име”, написа Amazon в публикацията в блога. Концернът обвинява компаниите за социални медии, че действат твърде бавно, когато съобщават за фалшива рецензия на техните платформи.
Въпреки че компаниите не са споменати по име, значителна част от публикацията изглежда е насочена към Facebook, който е дом на хиляди групи, където потребителите се съгласяват да публикуват възторжени рецензии за определен продукт в Amazonв замяна на безплатни подаръци или пари в брой. Оценките на клиентите играят съществена роля за компанията. В миналото Amazon продължаваше да мълчи по този въпрос.
Говорителят на Amazon каза пред WSJ, че компанията анализира 10 милиона отзива на месец, използвайки комбинация от човешки модератори и инструменти за машинно обучение, за да спре злоупотребите. „Ще продължим да правим иновации, за да гарантираме, че клиентите могат да се доверят, че всеки отзив в Amazon е автентичен и подходящ“, каза той.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци