Производителят на спортно облекло Patagonia държи на решението си да спре всичките си платени реклами в платформите на Facebook, призовавайки други компании да се присъединят към него в бойкота на социалната мрежа, която напоследък се сблъсква с множество критики след публикуването на нейни вътрешни документи, пише WSJ.
В изявление главният изпълнителен директор на Patagonia Раян Гелърт призова Facebook „да приоритизира хората и планетата пред печалбата“.
Хиляди вътрешни документи на Facebook послужиха като база за серия от статии на The Wall Street Journal, публикувани в рамките на разследването “The Facebook Files”. Тези документи показват, че платформите на компанията са свързани с множество проблеми, като създаване на нереалистични представи за тялото у тинейджърки и позволяване на дезинформацията да се разпространява. Facebook твърди, че някои от документите са изведени извън контекст и не са разбрани коректно.
Представители на Facebook и Patagonia не са намерени веднага за коментар по случая.
Patagonia твърди, че е започнала бойкота на платформите на Facebook преди 16 месеца заради твърденията, че социалната мрежа разпространява реч на омразата и дезинформация за климатичните промени и политиките. Гелърт твърди, че компанията ще продължи да се въздържа от реклама във Facebook, докато не се увери, че продуктите на мрежата спрат да нанасят толкова щети.
„Вътрешните документи на Facebook, публикувани през последните няколко седмици, дадоха ясно да се разбере, че те знаят за огромните щети, които липсата им на отговорност причинява на 3 млрд. потребители, както и за ужасния ефект, който нанасят върху обществото“, коментира Гелърт в изявление.
По думите му бизнесът на компанията за спортни дрехи е засегнат, откакто тя е спряла платените си реклами във Facebook през юни 2020 г., но не разкрива колко голям е финансовият удар. Гелърт посочва, че компанията и неправителствените организации, занимаващи се с опазването на климата, които тя подкрепя, са се научили да се адаптират.
„Ние сме по-умни и по-сигурни в това как да развиваме нашата общност в резултат на рекламната забрана“, твърди Гелърт.


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна