fallback

Pinterest забранява дезинформацията за климатичните промени в платформата си

Социалната мрежа е поредната, която предприема мерки срещу проблемното съдържание

19:00 | 06.04.22 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Социалната мрежа Pinterest налага забрана на фалшива и подвеждаща информация за климатичните промени, както и конспиративните теории в съдържанието и рекламите в своята социална мрежа, предава Ройтерс.

В публикация в блога си компанията пише, че няма да допуска съдържание, което може да „навреди на общественото благосъстояние, безопасност и доверие“, като материали, които отричат съществуването или въздействието на изменението на климата или човешкото влияние върху климатичните промени.

Освен това посочва, че ще премахва фалшиво и подвеждащо съдържание за решения на климатичните промени, които противоречат на научния консенсус, както и материали, които представят погрешно научни данни, за да подкопаят доверието в науката за климата.

Pinterest ще забрани вредното фалшиво и подвеждащо съдържание за извънредни ситуации, свързани с обществената безопасност, като природни бедствия или екстремни метеорологични явления.

„Срещнахме се с експерти и от тях многократно чухме, че този дип дезинформация им пречи. Това възпрепятства действията по отношение на изменението на климата и усилията за изграждане на здрава планета“, посочва в интервю ръководителят на политиките на Pinterest Сара Брома.

Социалните мрежи, в т.ч. Pinterest, са под все по-голям натиск да ограничат вредната дезинформация в своите платформи, въпреки че някои потребители и власти критикуват технологичните платформи като прекомерно агресивни по отношение на правилата за съдържанието.

През октомври Alphabet заяви, че повече няма да допуска реклами в YouTube и другите услуги на гиганта, които противоречат на научния консенсус относно изменението на климата, въпреки че ще позволи публикуването на съдържание, което обсъжда неверни твърдения.

Pinterest, която твърди, че търсенията на решения за по-екологичен начин на живот се увеличават в сайта ѝ, заяви, че си партнира с различни групи, включително Conscious Advertising Network, за разработване на политиката, базирана на общи модели за дезинформация, наблюдавани в платформите. Компанията каза, че правилата ѝ могат да се развиват спрямо новите тенденции. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:41 | 18.07.23 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още