Популярни социални мрежи се появяват и изчезват бързо, докато разработчиците се опитват да открият следващия голям проект, който ще стане популярен сред потребителите от Поколението Z (родените от 1996 до 2009 г.) Повечето се изпаряват преди да достигнат статута на Instagram или Snapchat. Сред новите играчи, които в момента набират скорост и искат да станат масово използвани, е приложението за споделяне на снимки BeReal, пише CNBC.
Основана през 2020 г., BeReal подканва потребителите да направят и качат по една нередактирана снимка на ден в различни времена от деня. Известията може да се появят в 20 ч. единия ден и в 11:48 ч. на следващия. След това потребителите имат две минути да заснемат и публикуват снимка, преди да бъде отбелязано, че вече е късно.
След споделяне те могат да видят кои от техните приятели са публикували за деня и могат да коментират или реагират с емоджи. Ако кадър бъде качен със закъснение, приложението уведомява за това приятелите на потребителя, но няма други наказания. Услугата ползва и предната, и задната камера, за да даде на потребителите откровена представа какво се случва момента.
„Глупаво е, но имам чувството, че обслужва различна цел от Instagram или Snapchat”, коментира Емили, потребител, който ползва приложението от два месеца. „Имам приятели в услугата, с които не комуникирам редовно, но оценявам малкия прозорец, през който мога да надникна какво правят веднъж дневно, дори и да е да седят пред компютъра или да се разхождат“.
BeReal, която е базирана във Франция, достигна топ 20 в списъка с най-популярните безплатни приложения в App Store на Apple този месец и е на четвърто място сред социалните мрежи в списъка след трите услуги на Facebook.
До този момент BeReal има около 10,7 млн. инсталирания в световен мащаб според Sensor Tower. Рекордният ѝ месец беше април, когато достигна 3,6 млн. сваляния, или със 157% повече спрямо март, обяви фирмата. BeReal има колежанска и университетска програма за посланичество, която вероятно допринася за ръста на броя на потребителите.
Услугата е безплатна и засега няма реклами, така че стратегията за монетизация остава неясна, какъвто често е случаят с новите социални мрежи. И все пак инвеститорите харесват достатъчно това, което виждат, за да инвестират в услугата при оценка от над 600 млн. долара, писа по-рано този месец Business Insider.
Говорител на BeReal е отказал да коментира отвъд споделянето на основни факти за приложението.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ