IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Snapchat привлича бързо потребители и вече има над 750 млн. месечно активни

Компанията продължава да се бори със забавянето на бизнеса си с онлайн реклама

14:53 | 17.02.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Социалната мрежа на Snap добавя потребители с по-бърз темп, достигайки над 750 млн. на месец, обяви главният изпълнителен директор Евън Шпигел, цитиран от Bloomberg.

Това е с 25% повече от 600-те млн. месечно активни потребители, които Snapchat, известна с изчезващите фотосъобщения, имаше преди 10 месеца. За годината до края на април 2022 г. броят на месечно активните потребители бе нараснал с 20%, обяви компанията.

„Всичко това беше постигнато в резултат на промените, които направихме в нашия бизнес и въпреки забавянето на растежа на приходите ни“, коментира Шпигел пред аудитория от инвеститори на среща в Санта Моника, щата Калифорния.

Тези инвеститори слушаха внимателно за сигнали, че планът на компанията за промяна в стратегията се отплаща. Миналата година Snap обяви, че свива дейността и се фокусира в три приоритета: добавяне на потребители и мотивирането им да прекарват повече време в Snapchat, засилване растежа на приходите, както и инвестиране в технология за добавена реалност.

Новите данни предполагат, че приложението може да продължи да увеличава потребителската си база, което може да помогне за справяне с големия спад на бизнеса с дигитална реклама. Анализатори очакват компанията да отчете първия спад на приходите си през първото тримесечие спрямо година по-рано, а размерът на средствата, които Snap изкарва от потребител, да се понижи до най-ниското си ниво от близо три години.

Компанията вече заяви, че спадът на разходите за дигитален маркетинг на компаниите, който засегна индустрията през последната година, отшумява. Междувременно Snap прави промени в своите рекламни предложения през тази година, които могат да повлекат надолу приходите през първото тримесечие.

Snap и нейните конкуренти все още се борят с „махмурлука“ от промяната в политиката за поверителност на Apple от 2021 г., която направи персонализирането и таргетирането на онлайн рекламите по-трудно.

Промените „сложиха край на продължили с десетилетие добри практики сред дигиталните рекламодатели“, коментира Шпигел.

Растежът не успя да впечатли инвеститорите, което изпрати цената на акциите на Snap надолу до 10,74 долара в четвъртък. От началото на годината до сряда стойността на книжата на компанията е нараснала с 26 на сто, след като през 2022 г. се понижи с 81%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:53 | 17.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още