TikTok планира да пусне своята платформа за пазаруване в приложението си в Испания и Ирландия още през октомври, като рестартира спряла кампания за разширяване на своя най-бързо развиващ се бизнес в Европа, пише Bloomberg.
През последните седмици социалната мрежа на ByteDance е казала на партньори, включително търговци и агенции на създатели на съдържание, да се подготвят за дебюта на TikTok Shop в двете страни, твърдят източници, запознати с въпроса. Внедряването няма да бъде толкова мащабано, колкото по-рано предвиденото, въпреки че се подготвя пускането на портала и в други части на Европа през следващата година, допълват източниците, пожелали да останат анонимни.
Говорител на TikTok не е коментирал плановете за Shop в Европа, но твърди, че в компанията ще „продължим да експериментираме с тази нова възможност за търговия, за да подкрепяме бизнеси от всякакви мащаби и да помогнем на нашата общност да открива и да се ангажира с продукти, които обича“.
TikTok Shop е привлякъл екип от около 40 служители в Испания, което го прави един от най-големите звена за електронна търговия на компанията в Европа, допълват източниците. Фирмата наема испаноговорящи на места като Мадрид и Лондон за позиции, вариращи от логистика до стратегиите за Shop, разкрива сайтът ѝ за работни места.
Планът за по-малък европейски дебют може да сигнализира, че компанията се стреми да разшири обхвата си, без да привлича допълнително вниманието на властите в региона. Съдът на Европейския съюз постанови, че китайската социална мрежа не може да избегне новия закон, който цели да обуздае големите технологични компании, а регулаторите разследват дали TikTok е създала потенциално вредни за децата функции.
TikTok първоначално възнамеряваше да предложи функцията Shop в Испания, Германия, Италия, Франция и Ирландия по-рано тази година, но забави експанзията, за да се съсредоточи върху САЩ, съобщи през май Bloomberg News.
Съединените щати остават най-важният пазар на TikTok със 170 млн. потребители месечно, а фирмата се бори срещу закона за продажбата или забраната на услугата, навлизайки по-дълбоко в местната икономика. Тя планира да увеличи обема на стоките, които продава в САЩ, десетократно до 17,5 млрд. долара тази година. Кандидатът за президент на републиканците Доналд Тръмп заяви, че вече не планира да забрани TikTok, ако спечели изборите.
TikTok Shop, който комбинира пристрастяващо видео съдържание с импулсивно купуване – е най-бързо растящата функция на приложението. Комбинацията от привличащи погледа видеа, популярни инфлуенсъри и мащабна търговия, я отличават от конкуренти като Instagram и YouTube и откриват пътя към това фирмата да се изправи срещу Amazon.com.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт