Цената на акциите на Pinterest се повиши по време на следборсовата търговия, след като прогнозата на компанията за приходите ѝ за второто тримесечие надмина очакванията, което допълнително успокои притесненията за забавянето на рекламния бизнес, пише Bloomberg.
Стойността на книжата на Pinterest се повиши с 18% на фона на сигналите, че усилията за използване на изкуствен интелект с цел насърчаване на растежа се отплащат. Очаква се приходите през второто тримесечие да достигнат между 960 млн. и 980 млн. долара, обяви компанията. Средната сума е над очакваните от анализаторите 963,7 млн. долара.
"Нашата способност да печелим от изкуствения интелект, като персонализираме изживяването за нашите клиенти, е ключова за отличаването ни от останалите", коментира главният изпълнителен директор Бил Реди пред анализатори. Той допълни, че това прави Pinterest "особено ценен партньор за рекламодателите".
Сайтът вижда възможност в потребителите, които не са толкова готови да харчат, като отбелязва, че може да даде на рекламодателите информация за ранни сигнали за дадени тенденции още преди те да проличат в данните за покупките. Компанията изтъква, че най-големите ѝ акаунти "увеличават дела на портфейла си при нас", коментира Реди.
Броят на активните потребители за първото тримесечие и печалбата също са надминали очакванията.
Анализатори отбелязват, че повишаването на митата носи риск за прогнозата на компанията
"Ръстът на рекламните приходи на Pinterest в САЩ вероятно ще се изправи пред предизвикателства, докато големи азиатски рекламодатели свиват разходите си, а ефектът вероятно ще се наблюдава по-сериозно при по-големите играчи", твърди анализаторът на Bloomberg Intelligence Мандип Синх.
И все пак резултатите на Amazon.com, Alphabet, Meta Platforms и Reddit показват, че пазарът на дигитална реклама остава здрав, казва анализаторът на Oppenheimer Джейсън Хейлфстийн.
Цената на акциите на Pinterest се понижи с 3,9% тази година до приключването на сесията в четвъртък вечерта.