fallback

Умира ли телевизията?

Бизнесът в Щатите преживява най-тежката година в цялата си история

15:00 | 01.12.13 г. 5

Телевизионните рейтинги се сриват с всеки изминал ден. С изключение на кратък период по време на Олимпиадата през миналото лято в Лондон, графиките продължават да се спускат надолу от септември 2011 г. до момента, съобщават анализаторите от Citi Research, цитирани от Business Insider. Според последните проучвания американските кабелни оператори са изгубили стотици хиляди абонати само за третото тримесечие на годината, като в това число влизат и потребителите на високоскоростен интернет, доставян от същите фирми. Статистиката сочи, че общо пет милиона американци са прекратили договора си за кабелна телевизия и интернет от началото на 2010 г. до сега. Американският оператор Time Warner Cable, например, е изгубил 306 000 телевизионни и 24 000 интернет абонати само за третото тримесечие на годината. Том Рътлидж, от друга страна, който е изпълнителен директор на Charter Communications, е коментирал пред анализатори, че е бил “изненадан” да разбере, че 1.3 милиона от общо 5.5 милиона абонати на компанията, не искат телевизионна услуга, а само високоскоростен интернет. “Ръстът при продажбата на интернет достъп е по-голяма отколкото някога съм очаквал,” коментира той. Все по-малко хора в Щатите гледат и ефирна телевизия, сочат проучванията. Разпространителите страдат от засилващата се конкуренция на кабелните оператори и техните висококачствени нишови програми, като HBO. Въпреки това рейтингите и на двата типа телевизии падат. Междувременно, Facebook и Google набират аудитория, който е на път да надскочи всички телевизии. За пръв път в историята на кабелната телевизия в Америка, абонатите на големите оператори са паднали под границата от 40 милиона. За сравнение, в началото на 2010 г. те са били 44.5 милиона и оттогава бележат прогресивен спад. Експерти определят момента като историческо преминаване от телевизия към гледането на телевизионни програми и филми в интернет. За последните пет години близо 5 милиона телевизионни потребители са се пренасочили към други източници на информация и забавление. За пръв път се забелязва и такова голямо преминаване от ефирна към кабелна телевизия. Но само ако тя е в пакет с високоскоростен интернет. От това печелят телекомуникационни компании като AT&T и Verizon, които предлагат подобна услуга, се казва в доклад на анализаторската къща ISI Group. Сателитната телевизия запазва стабилни позиции, което се дължи най-вече на хората, които живеят в по-отдалечени райони, предлагащи по-малко алтернативи. Друга интересна особеност е, че все по-малко домакинства в САЩ имат телевизионен приемник. Липсата му хората запълват с мобилни устройства и компютри, на които гледат желаното съдържание. Количеството видео клипове, гледано през мобилни устройства расте постоянно. Около 40% от трафика на сайта за видео споделяне Youtube идва от смартфони и таблети. Последните окупират прайм тайма - времето, което хората бяха свикнали да прекарват пред телевизора. Експерти в медийната индустрия наричат таблетите - вампири, защото се появяват на пазара през нощта. Тепърва предстои рекламодателите да се адаптират към новите зрителски настроения, сочи проучване на Macquarie Capital. Според него все още се забелязва голямо разминаване между медиите, в които хората прекарват най-много време и местата, на които парите на компаниите отиват за реклама. В дългосрочен план това е на път да се промени, смятат в Macquarie Capital. Въпреки че рекламите в телевизиите намаляват, цените на рекламно време се вдигат. Това се дължи на факта, че заради свободата в интернет, е изключително трудно да събереш голяма аудитория. Финалите на шампионата по американски футбол - Super Bowl, достигат до повече от 100 милиона зрители в продължение на цели три часа. В близко бъдеще това няма да бъде надминато от никоя алтернативна медия, смятат експерти. Въпреки че кабелните оператори преминават през най-тежката си година, приходите им продължават да се покачват. Ръководствата реагират на намаляващите абонати с по-високи абонаментни такси, което е част от проблема, защото така автоматично отпадат хората с по-ниски месечни доходи.  Безплатен безжичен интернет Ако абонатите на телевизионните разпространители намаляват, както и тези на високоскоростен интернет, това означава ли, че хората вече не гледат любимите си предавания? Не е задължително. Големите комплекси, както и офисите и кафетериите (Starbuck, например) в САЩ предлагат безплатен безжичен интернет, където всеки може да прегледа това, от което се интересува. Петдесет и седем от градовете в САЩ предлагат зони с безплатен интернет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:32 | 08.09.22 г.
fallback