fallback

Транспортното министерство дава 600 хил. лева за 100% покритие на тв сигнала

Парите ще са от заделените средства за реклама на цифровизацията в печатните медии, която министерството беше предвидило

12:31 | 18.12.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще предостави 600 хил. лева на общините, в които има граждани, останали без телевизия след въвеждането на цифровизацията. Средствата ще бъдат отделени от сумата, която ведомството бе предвидило за една последна реклама на процеса по цифровизиране - тази, планирана за печатните медии. Това обясни пред Investor.bg заместник-министърът на транспорта Георги Тодоров.

Парите се дават на общо 84 общини, които ще трябва да решат как да доставят телевизионен сигнал на общо 393 слабо населени места, "пострадали" в процеса на цифровизация.

Тодоров разясни, че министерството няма “да се бърка” в решението на отделните общини как да разходват средствата, за да бъде постигнато 100%-ово покритие на телевизионен сигнал по места.

“Как да изразходят средствата ще преценят органите за местно самоуправление, спазвайки принципа за технологична неутралност, както и принципите за изразходване на публични ресурси. Веднъж получили парите, те ще организират търгове или конкурси по места за избор на оператор, който да достави цифрова телевизия на територията”, поясни Тодоров.

Това на практика означава, че в конкурсите ще могат да участват както кабелни и интернет, така и сателитни тв оператори.

Твърденията на Тодоров се разминават с информацията, която министърът на транспорта Данаил Папазов представи наскоро. През ноември Папазов заяви, че транспортното министерство ще осигури пари за тези места, останали в “затъмнение”, като уточни, че средствата за целта ще дойдат от “спестени пари от декодерите”. Интересното тогава бе, че министърът вметна, че в някои общини може да бъде предоставено финансиране за абонамент за кабелна телевизия за част от гражданите. 

Обществената поръчка за избор на фирма, която да популяризира цифровизацията в печатните издания бе прекратена в края на ноември в един от последните си етапи. Причината за прекратяването остана неясна до последно. Идеята за последния етап от рекламата на процеса бе да информира гражданите как да свържат декодера си по правилен начин - нещо, което не бе обяснено в рекламните клипове, които се въртяха през по-голямата част от годината. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:31 | 14.09.22 г.
fallback