fallback

Мобилната реклама ще завземе над половината от дигиталния пазар през 2016 г.

Над 100 млрд. долара се очаква да отидат за реклами чрез мобилни телефони и таблети

11:58 | 06.04.15 г.
Автор - снимка
Редактор

Глобалният пазар на мобилна реклама ще достигне два нови ключови етапа през 2016 година, надхвърляйки 100 млрд. долара и формирайки над 50% от всички разходи за дигитална реклама за първи път, сочат изчисления на eMarketer.

Очаква се следващата година общо 101,37 млрд. долара да бъдат инвестирани в реклама, която се излъчва на мобилни телефони и таблети в света, което е ръст от близо 430% спрямо 2013 г. За периода от 2016 до 2019 г. прогнозата е разходите за мобилна реклама да нараснат близо два пъти, достигайки 195,55 млрд. долара, при което ще формират 70,1% от разходите за дигитална реклама, както и над една четвърт от общите рекламни разходи в света.

Не е изненадващо, че ръстът на мобилната реклама се движи от все по-голямото проникване на мобилните устройства сред потребителите. От eMarketer изчисляват, че следващата година в света ще има над 2 млрд. потребители на смартфони, над една четвърт от които ще живеят в Китай. В страната, както и в други развиващи се пазари, много потребители получават достъп до интернет за първи път чрез мобилно устройство и това е единственият им канал за онлайн достъп, затова водещи рекламодатели насочват бюджетите си съобразно тези тенденции.

Броят на потребителите на таблети в света, макар и да расте по-бавно от този на собствениците на смартфони, все пак се очаква да надмине 1 млрд. през 2015 г. Увеличаването на мобилните устройства по целия свят е двигателят зад пренасочването на рекламата от настолните компютри към тези потребители, които винаги са онлайн.

В краткосрочен план се очаква водещите пазари, в частност САЩ и Китай, да движат ръста на мобилната реклама. През 2016 г. рекламодателите в САЩ се предвижда да отделят 40,24 млрд. долара, за да достигнат до потребителите на таблети и мобилни телефони, над два пъти повече от стойността за 2014 г. Очаква се в Китай разходите за реклама да достигнат 22,14 млрд. долара – близо три пъти повече спрямо 2014 г. Прогнозата и за двете страни е, че мобилната реклама ще формира по-голямата част от дигиталния пазар през следващата година.

В топ 5 на най-големите пазари влизат още Великобритания, Япония и Германия, където също се очаква значителен ръст на разходите за мобилна реклама през 2016 г., но и в трите страни по-голямата част от дигиталната реклама ще се реализира чрез мобилни устройства за първи път през 2017 г.

Прогнозира са още следващата година Канада и Австралия да задминат Южна Корея и да станат шестият и седмият по големина пазар на мобилна реклама съответно.

През 2018 г. пък се очаква Бразилия да се превърне в деветия най-голям пазар, а Индонезия да постигне най-голям напредък, изкачвайки се от 21-во място тази година до 12-то. Въпреки огромния брой потребители на мобилни устройства в Индия, страната ще продължи да изостава в мобилната реклама и пазарът няма да достигне 1 млрд. долара до 2018 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:48 | 12.09.22 г.
fallback