Publicis Groupe SA обмисля да подаде оферта за контролния пакет акции в рекламната агенция на Samsung Group - Cheil Worldwide Inc., предава Bloomberg, позовавайки се на запознати със случващото се източници.
Френската компания обмисля търгово предложение за около 30-процентен дял в базираната в Сеул Cheil Worldwide, което би я направило най-големия акционер, казва един от източниците. Каквато и сделка да се случи, е вероятно Samsung Group да продължи да държи значителен дял в Cheil Worldwide, която има пазарна стойност от 1,9 милиарда долара, твърди източникът, който не иска да бъде назоваван, защото информацията не е публична.
Publicis, която притежава редица рекламни агенции, включително Leo Burnett и Saatchi & Saatchi, се бори със спадащи резултати, откакто сливането ѝ с Omnicom Group Inc. бе провалено през май 2014 г. През миналия месец тя загуби голяма част от медийния бизнес в Северна Америка за Procter & Gamble Co., най-големият рекламодател в света, както и медия планирането и закупуването за L'Oreal SA в Северна Америка.
Publicis и Omnicom срещнаха непреодолими препятствия пред осъществяването на сливането между двете, по техните думи, и така сделката беше отменена през май. Сливането щеше да създаде най-голямата рекламна агенция в света, но проблемите започнаха още през април 2014 г., когато изпълнителният директор на Omnicom Джон Рен изрази съмнения, породени от данъчни усложнения.
Сега френската компания иска да структурира потенциалната сделка, за да си гарантира, че Cheil Worldwide ще продължи да работи с рекламата за Samsung Group, твърдят източниците. Разискванията са на ранен етап, а базираната в Париж Publicis може да реши и да не отправя оферта.
Samsung Electronics Co., производителят на смартфоните от серията Galaxy, и инженеринг филиалът Samsung C&T Corp. притежават около 25% от Cheil Worldwide, показват данни на Bloomberg. Представители на Publicis и Samsung Group са отказали да коментират темата. Говорител на Cheil Worldwide заяви, че не е наясно с преговорите.
През септември Samsung Group приключи сливането на своята дефакто холдингова компания Cheil Industries Inc. и Samsung C&T, като слятото предприятие запази името Samsung C&T. Сделката помогна на семейството на основателя на концерна Лий да циментира контрола над концерна, като позволи на групата да укрепи своята структура на кръстосана собственост, тъй като слетите филиали имат дялове в други дружества.
От своя страна, през декември Publicis представи нова структура на управление с цел увеличение на приходите. Това последва решението на компанията да намали прогнозата си за продажбите за цялата година през октомври, след като призна, че през предния месец не е отчела никакъв растеж, защото някои клиенти отменят или отлагат кампаниите си.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа