В борбата на традиционните телевизионни канали срещу нарастващата интернет конкуренция ставаме свидетели на ново сливане за милиарди долари на американския телевизионен пазар. Медийната компания Discovery придобива за 11,9 милиарда долара конкурента Scripps Networks Interactive, съобщиха двете фирми.
Към Discovery спадат между другото каналите Discovery Channel, DMAX и Eurosport. Със сделката за Scripps сега Discovery си осигурява и каналите Travel Channel, Food Networks и HGTV, част от които се предлагат и от български кабелни оператори. Заедно двете компании контролират почти 20 на сто от американския пазар на платени телевизионни канали.
В битката за придобиването на Scripps Discovery се е наложила над Viacom, която също е наддавала. С покупката Discovery възнамерява да увеличи международното си присъствие, да понижи разходите си и да надгради позицията си в преговорите за програмни пакети с операторите на платена телевизия.
Scripps отдавна се смята за цел за придобиване, тъй като семейният фонд Scripps, който контролираше компанията, приключи дейност преди пет години. Това е поне третият път, в който Discovery, чиито акционери включват кабелния магнат Джон Малоун, води преговори за закупуването на Scripps, посочват източници на Ройтерс.
Сделка между Discovery и Scripps ще създаде кабелна мрежа за 19 млрд. долара, специализирана в програми без предварителен сценарий.
Каналите и операторите са под нарастващ натиск от страна на онлайн доставчици, като Netflix и Amazon, защото все повече зрители ползват услуги за стрийминг за гледане на филми, като мнозина проследяват сериалите на екраните на смартфони и таблети.
С появата на стрийминг услуги като Netflix, Hulu и Amazon Prime Video, традиционната телевизия се намира под все по-голям натиск да запази мястото си като средство за развлечение, разсейване и информация. Въпреки че хората все още прекарват повече време в гледане на телевизия, отколкото в ползване на друга медия, вече има много признаци, които показват, че бъдещето на телевизията може би не изглежда толкова светло.
Според данни на Nielsen младите американци гледат все по-малко телевизия. От първото тримесечие на 2011 г. насам времето, което американците на възраст между 18 и 24 години прекарват пред телевизорите си, е намаляло с повече от 40%. През първото тримесечие на 2017 г. младите американци са прекарвали средно 14 часа и 31 минути седмично, гледайки традиционната телевизия, в сравнение с 26 часа и половина през 2011 г.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска