fallback

Световното по футбол - рекламният джакпот за телевизиите

Рекламните бюджети по време на първенството достигат своя пик, а онези, които държат правата за излъчване, ще бъдат големите победители

17:57 | 17.06.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Букмейкърите посочват Бразилия, Германия, Франция и Испания като фаворити за победител на Световното първенство по футбол, което започна в Русия. Но единственият гарантиран победител от всичко това ще са телевизиите, излъчващи турнира, пише в свой анализ Bloomberg.

Телевизионната реклама като цяло не е толкова вълнуваща, колкото беше преди, тъй като по-младите зрители обръщат гръб на традиционните предавания, насочвайки се към абонаментни стрийминг услуги като Netflix и Amazon.com, или просто към социалните мрежи. Разходите за дигитална реклама надминаха телевизионните спотове за първи път миналата година.

Това придава на събития като Световното първенство по футбол особена важност за традиционните телевизии, които се опитват да си гарантират рекламни приходи от големи марки.

Макар че има доказателства, че гледаемостта на спортове по телевизията спада за големи клубни шампионати като NFL и Английската висша лига, най-големите спортни събития все още са единственото време, в което голяма аудитория сяда пред телевизорите и гледа планираната програма с рекламните паузи.

Световното първенство по футбол е кулминацията, особено като се има предвид, че телевизионната му аудитория все още расте. Това е уникална възможност за насочване на реклама към печелещите повече мъже на възраст между 18 и 34 години - група, която по принцип гледа по-малко телевизия от други групи, твърди анализаторът на Enders Андрю Макинтош. Това прави събитието любимо на бирените марки, на производителите на коли и компаниите за залагания.

И обяснява защо цените за реклама на Световното първенство по футбол продължават да растат, изпреварвайки ръста на гледаемостта.

Във Великобритания например 30-секунден клип в полувремето за мача на местния отбор срещу САЩ през 2010 г. струваше около 220 хил. паунда (293 хил. долара) и достигна до над 12 млн. възрастни според медийната агенция the7stars. При същия сценарий, но за мача с Уругвай през 2014 г. , цената скочи до 340 хил. паунда и 15 млн. зрители.

През тази година се очаква първият мач на Великобритания да бъде гледан от над 17 млн. пълнолетни, а телевизионната реклама за него да струва 450 хил. паунда.

На фона на тези данни Световното първенство през 2026 г., което ще се проведе в САЩ, Канада и Мексико, все още изглежда като добър залог за гигантите в телевизионната реклама.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:55 | 05.09.22 г.
fallback