fallback

САЩ одобриха сделката между Disney и Fox

Disney обаче ще трябва да продаде всички 22 регионални спортни мрежи, собственост на Fox

21:47 | 27.06.18 г.

Медийният гигант Walt Disney спечели антитръстовото одобрение на САЩ за закупуването на активи на Twenty-First Century Fox за 71,3 млрд. долара, при условие че продаде всички 22 регионални спортни мрежи, собственост на Fox, обяви американското министерство на правосъдието в сряда.

Активите на Fox са обект на война на наддаване между Disney и Comcast. И двете компании искат да разширят бизнеса си за забавление с хитовите телевизионни предавания на Fox и филмови франчайзи като серията за супергерои X-Men и „Семейство Симпсън“, за да се конкурират по-успешно с бързо разрастващите се дигитални съперници като Netflix и Amazon.com.

Сделката не включва националните телевизионни мрежи Fox News, Fox Business или Fox Sports.

Disney, която притежава спортната мрежа ESPN, се е съгласила да продаде всички регионални спортни мрежи на Fox, които предоставят спортни програми на регионални и местни пазари.

Заедно регионалните спортни мрежи на Fox имат 61 млн. абоната и притежават права за излъчване на игри на живо на 44 от 91 професионални спортни отбора в САЩ в три от четирите основни спортни лиги.

Министерство на правосъдието заяви, че без продажбата им „предложеното придобиване ще премахне значителна пряка конкуренция, която в момента съществува между Disney и Fox и вероятно ще доведе до по-високи цени за кабелните спортни програми“.

Новината вероятно ще се превърне в спънка за Comcast, която тепърва трябва да отговори на последното предложение на Disney за Fox от миналата седмица. Comcast, чиято оферта бе на стойност 65 млрд. долара, е отказала коментар.

Анализаторите имат антитръстови опасения за конкурентната оферта на Comcast, която би добавила филмовите и телевизионни студия на Fox към NBC Universal на Comcast. Главният изпълнителен директор Браян Робъртс каза по-рано, че Comcast е готова да предложи същите условия като Disney и обеща да се бори за сделката в съда, ако е нужно.

Спортните мрежи могат да привлекат редица технологични и медийни компании, които искат да включват в програмите си спортни предавания на живо, казват източници. Растежът на тези местни спортни програми обаче се забави през последните няколко години, тъй като зрителите все повече се отказват от традиционните пакети на кабелните телевизии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:12 | 11.09.22 г.
fallback