fallback

Тенденцията на забавяне на ръста в А1 продължава

Приходите и печалбата растат и през третото тримесечие, но с по-бавен темп

14:25 | 17.10.18 г. 8
Автор - снимка
Създател

Българският мобилен операртор А1 продължава тенденцията за ръст на основните си финансови показатели и през третото тримесечие на 2018 година, но повишението забавя темпа си.

Приходите на компанията са се повишили с 5,7% на годишна база до 112,5 млн. евро, а оперативната печалба (EBITDA) се увеличава с 6,6% до 40 млн. евро на същата основа. И при двата компонента обаче се отчита забавяне спрямо предишното тримесечие, когато приходите ускориха ръста си със 7 на сто на годишна база, докато печалбата се повиши с 8,9 на сто до 36,3 млн. евро, а през първото тримесечие нарастването бе от 10,7% на годишна база.

Увеличението на оперативната печалба (EBITDA) на А1 спрямо третото тримесечие на миналата година е с 6,6% до 40 млн. евро, като основната причина е ръстът във фиксирани услуги и собственото съдържание, както и по-добър резултат от продажбата на устройства. Въпреки това, както споменахме, това е трето поредно тримесечие със забавяне на темпа на растеж на този компонент. 

Финансовите данни от последното тримесечие изключват еднократния приход от правно споразумение на телекома през третото тримесечие на 2017 г. с цел реална съпоставка на резултатите.

Припомняме, че през май 2018 г. А1 се ребрандира с мащабна комуникационна кампания, което според компанията е спомогнало за по-добра разпознаваемост на пазара на компанията и е внесло позитивен импулс в продажбите на нейните услуги.

Отделно през това тримесечие телекомът стартира и редица нови продукти за българския пазар, като приложението за стрийминг на музика A1 Xplore Music, дигиталния портфейл A1 Wallet и А1 кредитна карта, които имат за цел да диверсифицират приходите на компанията.

Собствените ТВ спортни канали на А1 MAX Sport също така добавиха редица важни първенства в портфолиото, като УЕФА Шампионска лига и испанската La Liga, и вече имат позитивно влияние върху броя клиенти на фиксирани услуги и средния приход от фиксирана линия.

графика

Поради тези причини, както и поради увеличаващия се брой на бизнес абонатите в мобилния сегмент, приходите от мобилни услуги на А1 отбелязват ръст от 0,5% на годишна база до 70,4 млн. евро. Приходите от фиксирани услуги също се увеличават с 12,0% до 26,2 млн. евро за периода заради успешното предлагане на корпоративни ICT и cloud базирани решения и повишеното търсене на допълнителни услуги от настоящи клиенти. Приходите от устройства бележат увеличение от 24,0% до 14,4 млн. евро заради стабилен ръст на търсенето на все по-модерни смарт устройства.

Средният приход от абонат нараства с 2,6% до 5,8 евро, а общият брой клиенти на договор за мобилни услуги се увеличава с 0,8% до над 3,5 милиона. Това компенсира в голяма степен спада в броя на клиентите на предплатени услуги от 10,2% до 513 хиляди, продиктуван от законовото ограничение на максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки абонат. Така общият брой клиенти на мобилни услуги намалява с 0,8% до над 4 милиона.

Броят на клиентите на фиксирани услуги отбелязва ръст от 2,3% през третата четвърт до над 1 милион, като позитивният тренд при ТВ и интернет услугите компенсира спада от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги.

Вижте повече във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:51 | 11.09.22 г.
fallback