2019 г. вече е тук, а Ройтерс публикува своя доклад "Journalism, Media, and Technology Trends and Predictions 2019". Ето и ключовите прогнози от него за това какво можем да очакваме от медиите и технологиите през следващите 12 месеца.
1. Платформи под натиск
Дезинзформацията се разпространява все повече в затворени мрежи, а платформите не успяват да възстановят репутацията си. Според доклада на Ройтерс около 120 млн. души използват WhatsApp в Бразилия, а политиката е довела до дълбока поляризация в приложението, което все повече се превръща в място за политически битки. Бразилските избори бяха нещо като тест за това дали е възможно да се проследява и разкрива подвеждащата информация в WhatsApp. Дезинформацията вече не е свързана само с напълно фалшивите новини, а с постоянното публикуване на ново и ново подвеждащо съдържание, което има за цел да раздели обществото.
Ето защо новините може да се нуждаят от промяна тази година. Проверката на фактите и разобличаването на проблемните твърдения могат да бъдат допълнени от по-доброто разбиране как и от кого се разпространяват лъжливите истории. Изборите в Индия и Индонезия ще бъдат ключов тест за новите защити на социалните мрежи срещу всичко това. Индонезийското правителство дори заплашва да блокира Facebook напълно, за да избегне такива проблеми.
От своя страна, социалните мрежи, търсачките и други агрегатори тази година ще се фокусират повече върху достоверността и ще бъдат по-внимателни, когато взимат решения какво да показват.
2. Медиите ще се опитат да се разграничат от Facebook
Проучване на Ройтерс показва, че медиите търсят начини да станат по-малко зависими от Facebook, но да се насочат към други платформи тази година. Google остава ключов приоритет за повечето, като 87% твърдят, че това ще бъде „много“ или „изключително важно“, но медиите също така отправят поглед към YouTube, Instagram и Twitter, в опит да достигнат до нови публики. По-интересното е, че 43% смятат Apple News за също толкова важна, колкото Facebook.
Над половината от медиите (55%) определят услугите на Facebook (Facebook, Instagram или WhatsApp) като „много“ или „изключително“ важни, в сравнение с 90% за търсачката на Google и YouTube взети заедно. Google е смятана за толкова важна, тъй като е голям доставчик на технологии, предоставящ достъп до аудитория. Разликите в оценките вероятно се дължат на по-слабия трафик, който медиите генерират през Facebook вече заради промените в алгоритъма на платформата. Но изглежда има промени в в настроенията към платформите на трети страни като цяло. Много медии останаха недоволни, след като създадоха специално съдържание за въпросните платформи, но се стигна до значително по-ниска монетизация от очакваното.


Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа