За начало на т.нар. „стрийминг войни“ често се посочва 12 ноември 2019 г., когато развлекателната империя Disney пусна своята услуга Disney+, с което планираше да свали от трона Netflix.
Последва цяла серия от подобни продукти - HBO Max на AT & T, Peacock на Comcast NBCUniversal, Paramount+ на ViacomCBS, Discovery+ и AMC+.
В крайна сметка кой е големият победител в надпреварата, продължила повече от година?
Netflix.
От деня, в който Disney+ направи своя дебют, акциите на Netflix поскъпнаха с повече от 87%. Това засенчва постъпленията при търговията с акции на всяка друга медийна компания през същия период, пише Bloomberg.
Очаква се Netflix да обяви своите финансови резултати за първото тримесечие във вторник след края на редовната търговия. Анализаторите очакват печалбата на компанията да достигне 2,97 долара на акция, което е с 89% повече спрямо постигнатото преди година, както и приходи от 7,13 млрд. долара, което би представлявало годишен ръст от 24 на сто.
Netflix е фундаментът
Скокът при пазарната капитализация върви ръка за ръка с добавените нови абонати по време на пандемията от коронавирус. През първата половина на 2020 г. Netflix успя д добави 37 милиона нови клиенти в глобален мащаб. Това представлява рекорден ръст за компанията, чийто предходно най-добро годишно постижение беше 28,6 милиона абонати през 2018 година.
Netflix
Много американци вярват, че Netflix предлага най-доброто оригинално съдържание сред стрийминг услугите, според скорошно проучване на Morgan Stanley. 38% процента от анкетираните определят платформата като най-добрата сред конкурентите, поставяйки на второ място Amazon Prime Video, която печели 12% от гласовете.
Въпреки че стрийминг войните дават на потребителите повече алтернативи на Netflix, те също циментират позицията на компанията като основен продукт за много американски домакинства.
Netflix инвестира повече от всички други стрийминг услуги за съдържание и вече има над 200 милиона глобални абонати.
Огромната доминация на Netflix по време на пандемията може да бъде обяснена с големия ѝ каталог и продължаващото предлагане на оригинално съдържание, докато голяма част от конкурентите ѝ са се сблъскали със забавяне на продукции заради пандемията. Последното ги накара да отложат пускането на ключови сериали, с които се надяваха да привлекат нови абонати.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници