fallback

Alibaba влезе в китайския аналог на Twitter

Weibo има над 400 млн. потребители и е оценен на над 3 млрд. долара

15:03 | 30.04.13 г.
Автор - снимка
Създател

Западните социални мрежи като Twitter и Facebook са табу за китайците, затова милиони от тях използват Weibo. Сега гигантът в търговията на дребно Alibaba реши да напазарува дял от компанията за над половин милиард долара.

По този начин Alibaba си осигурява опора в бързо разрастващия се пазар на социални мрежи, пише Ройтерс.

Компанията ще плати 586 милиона долара за дялово участие от 18 на сто, съобщи компанията-майка Sina Weibo. По този начин Weibo се оценява на повече от 3 млрд. долара. Alibaba също така получава разрешение да увеличи участието си до 30 на сто.

Котираните в Ню Йорк акции на Sina скочиха с 19%.

Предвид нарастването на конкурентния натиск Sina се опитва да осребри Weibo с над 400 милиона потребители, например чрез услугата си WeChat. Американският конкурент Twitter има около 200 милиона потребители по целия свят. Стойността на компанията се оценява на повече от осем милиарда долара.

Alibaba заема ключова позиция на китайския пазар на онлайн търговията. Компанията планира през тази година да осъществи първично публично предлагане. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:14 | 11.09.22 г.
fallback