Главният изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер очевидно търси начин да сложи край на партньорството в областта на търсенето с Microsoft. Според материал на Wall Street Journal тя планира да се преустанови сътрудничеството, още откакто през миналото лято напусна Google и пое шефското място на Yahoo. Оттогава тя на няколко пъти е изразила недоволство от споразумението.
През декември 2009 г. Microsoft и Yahoo сключиха сензационно споразумение за търсене със срок от десет години, като той влезе в сила през следващата година: Yahoo приключи дейността си като доставчик на резултати от търсене в уеб сайтове и вместо собствена развойна дейност заложи на търсачката на Microsoft - Bing. Интернет ветеранът също така продава реклами за сайтовете на Microsoft.
По онова време Yahoo заяви, че ако споразумението се развива според плановете, компанията очаква допълнителни приходи в размер на около 500 млн. долара и икономии от около 200 милиона долара на година. Според договорa Yahoo получава 88% от рекламите приходи, като останалата част e за Microsoft. Базираната в Редмънд компания получава и добавена стойност под формата на допълнителна потребителска база за Bing и експозиция на рекламите й.
Въпреки това сътрудничество не даде желаните приходи при търсенето (Revenue per Search, RPS). Затова Microsoft разшири в началото на годината договорената гаранция за приходи за още една година. Според официалното уведомление до фондова борса тя е в сила до края на март 2014 година.
Първоначално гаранцията бе договорена само за първата година от споразумението. Тъй като Microsoft не постигна поставените цели, гаранцията е била удължена през изминалата година до март 2013 година. А сега последва още едно удължаване.
"Една от целите на Алианса е ние заедно да растем, вместо просто да разпределяме вече съществуващия дял“, заяви каза през февруари Майер по време на Goldman Sachs Technology and Internet Conference 2013 в Сан Франциско. "Най-големият ни проблем в момента са посещенията на страниците. Ако получим повече посещения на страници, ще можем да растем по-бързо".
Yahoo не пожелава да вземе отношение по статията на WSJ. Говорител на концерна отбелязва само, че Microsoft продължава да е важен партньор. “По отношение на RPS виждаме значителен прогрес и работим заедно с Yahoo, за да засилим партньорството си и да предложим предимства на рекламодатели и потребители“, добави говорител на Microsoft.
Google, която трябваше да се откаже от споразумението си с Yahoo при рекламата в търсенето онлайн през 2008 г. поради антитръстови опасения, може да се включи в партньорството. През септември 2012 г., председателят Ерик Шмид заяви, че Google се стреми да замени Bing като търсачка на Yahoo.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна