fallback

Google разочарова въпреки увеличената печалба

Падащите цени на рекламата и по-високата загуба в Motorola помрачиха представянето на онлайн гиганта

10:21 | 19.07.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Падащи цени на рекламата и загуба в дъщерната компания за мобилни телефони Motorola хвърлят сянка върху баланса на Google. В действителност най-големият в света оператор на онлайн търсачка спечели през второто тримесечие повече пари спрямо година по-рано, а и приходите продължават да растат, заяви Google в четвъртък, цитиран от Ройтерс. Но цената, която рекламните клиенти плащат на компанията на едно рекламно кликване, е продължила да пада – сега със 6%. През първите три месеца на годината пак имаше спад – този път от четири на сто. Освен това загубата в Motorola скочи четворно.

Тъй като през второто тримесечие бизнесът е нараснал по-бавно, отколкото биха желали инвеститорите, а компанията отчита твърде малко печалба, акциите се свиха с 5 на сто в следборсовата търговия. С това акцията отново струва значително по-малко от 900 долара (869,69 долара). Google премина през тази отличителна граница за първи път през май. Преди представянето на резултатите акцията струваше около 911 долара за брой.

"Google имаше чудесно тримесечие", заяви непоколебимо главният изпълнителен директор Лари Пейдж в централата на компанията в Маунтин Вю, Калифорния. Според него това е вярно, защото Google продължават да правят добри пари с онлайн рекламата. През второто тримесечие общите приходи на ветерана в онлайн търсенето са скочили с 19% до 14,1 млрд. долара (10,7 млрд. евро). Печалбата се подобрява в сравнение със същия период на миналата година със 17 на сто до 3,2 милиарда долара.

Google се представя доста добре особено в сравнение с конкурента си Yahoo. При него рекламните приходи падат за пореден път. Но и Google има камъни за дялане: както в рекламния бизнес, така и в подразделението за мобилни телефони Motorola, разходите са се увеличили значително. Motorola отчете по-висока загуба, отколкото преди година. Загубата на производителя на смартфони, който Google придоби в средата на 2011 г. за 12,5 млрд. долара, е в размер на 218 млн. долара преди еднократни ефекти. Година по-рано загубата възлизаше на 49 млн. долара. Освен това Google е похарчил повече пари за нови разработки и маркетинг.

Пейдж обяви, че иска да продължи да влага пари в нови проекти. Като пример за успеха на такъв проект той приведе операционната система за смартфони и таблети Android, която задвижва например Galaxy серията на Samsung. Към днешна дата са активирани повече от 900 милиона Android устройства, добави той.

В последните месеци преди всичко очилата за добавена реалност Glass Google влязоха в заглавията и се погрижиха за „златна треска“ сред разработчиците. През юни групата закупи приложението за картови услуги Waze за около 1 милиард долара. С услугата на стартиращата компания, основана в Израел, потребителите могат да се информират за състоянието на трафика, а за придобиването ѝ Google се конкурираше с Facebook. 

Google обаче продължава да печели парите си преди всичко с основната си дейност: реклама чрез банери в своята търсачка. В допълнение графичните реклами на сайтове като Youtube стават все по-важни за компания. Броят на кликванията върху рекламите нарасна на годишна база с 23 на сто след ръст от 20% през предходното тримесечие. Въпреки това обаче приходите за клик са намалели със 6 на сто. Това се дължи и на силното разпространение на смартфони, където рекламите все още са по-евтини. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:16 | 11.09.22 г.
fallback