fallback

Mail.ru ще атакува американския пазар чрез платформата My.com

Най-големият портал в Русия ще се опита да пробие с приложения за мобилни устройства

12:50 | 22.11.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-големият интернет портал в Русия Mail.ru и нейният собственик Алишер Усманов (на снимката), който е и най-богатият човек в Русия, имат нова амбиция, изразяваща се в лансирането на платформата My.com. През нея всеки може да изтегли четири (едното все още е в процес на разработка) приложения за мобилни операционни системи. Те са ориентирани към подобряването на комуникацията между потребителите. Сред тях е и специалитетът на Mail.ru - клиент за комбиниране на няколко електронни пощи в една, който улеснява преглеждането на съобщенията.

Mail.ru Group е най-големият интернет портал в Русия, който предлага безброй услуги, сред които най-популярната мейл платформа в страната, припомня Bloomberg. Компанията има и солиден дял във VKontakte - най-голямата социална мрежа в Русия, както и в Qiwi. Последната компания предлага система за електронни плащания и по-рано през годината бе качена на борсата. С новата си услуга компанията иска да навлезе на американския пазар, използвайки същата стратегия, която й спечели 100 милиона потребители в Русия. Компанията вече предлага новите приложение в два формата - за Apple iOS и за Google Android. По този начин Mail.ru иска да набере популярност сред милионите потребители на двете платформи, като им предложи добър продукт, който да ги откаже от вградените функционалности в двете платформи. Една от игрите в игралното приложение My.com Games  - Jungle Heat - която представлява анимирана военна стратегия, вече е изтеглена 6 милиона пъти за Android и 1,5 милиона пъти за iOS. Анализатори смятат, че Mail.ru се нуждае от успехи извън родината си Русия. През миналата година компанията записа ръст в приходите от 32%, отбелязвайки значителен спад в темповете от 2011 г., когато увеличението беше 85%. “Повече от десетилетие и половина доказваме, че сме успешни в интернет и мобилните услуги. Вече е време да представим нови продукти и на конкурентния американски технологичен пазар”, коментира Дмитрий Гришин, изпълнителен директор на Mail.ru. “Ще използваме всички познания и опит, които сме натрупали, за да се борим с най-големите играчи. Мисля, че това е единственият начин да се развиваме.” Американският пазар е труден за пробиване, заради което Mail.ru е предпазлива в подхода си. В офиса на My.com в Калифорния работят само петима души. За сравнение утвърдени портали като Yahoo имат повече от 11 000 служители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:15 | 10.09.22 г.
fallback